۱۰ آبان ۱۴۰۰، ۱۳:۵۳
کد خبرنگار: 1375
کد خبر: 84525388
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۲ هزار تن سیب زمینی در سمیرم تولید شد

۱۰ آبان ۱۴۰۰، ۱۳:۵۳
کد خبر: 84525388
۲ هزار تن سیب زمینی در سمیرم تولید شد

اصفهان- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی سمیرم از تولید حدود ۲ هزار تن انوع سیب زمینی از مزارع بخش مرکزی و وردشت در شمال این شهرستان خبر داد.

اشکبوس رضایی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از مزرعه نمونه استانی هرمزآباد در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا که یک هزار و ۶۵۰ تن از این محصول تا امروز برداشت‌شده است.

وی سطح زیر کشت سیب‌زمینی سمیرم را ۲ هزار و ۹۰۰ هکتار زمین زراعی عنوان کرد و افزود: تنها در مزرعه هرمزآباد عملکرد ۸۶ تن در هکتار محصول سیب‌زمینی ثبت شد.

به گفته وی، شرکت تعاونی هرمزآباد بخش وردشت سمیرم تعاونی پیشرو و موفق در مبحث  جی آ پی (عملیات خوب کشاورزی) است و به‌عنوان مزرعه نمونه به مرکز استان معرفی‌شده است.

مدیر جهاد کشاورزی سمیرم بابیان اینکه شبکه آبیاری این مزرعه از مدل کلاسیک ثابت است، اظهار داشت: ارقام سیب‌زمینی کشت‌شده در آن از نوع زودرس جلی، سانته، بورن و آگریاست.

 رضایی رحیمی در مورد تولید محصولات غذایی سالم به روش جی آ پی خاطرنشان کرد : همه مراحل کاشت، داشت و برداشت این تولیدات کشاورزی سالم، تحت نظر کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی تولید می‌شود.

وی تأکید کرد: کاشت محصول سالم  بدون در نظر گرفتن عملکرد محصول در مزارع با آنالیز خاک و در این روش ملاک، تولیدات سالم غذایی برای مصرف‌کنندگان است.

مدیر جهاد کشاورزی سمیرم تصریح کرد: جلی، بانبا، بورن، فابولا، ساگیتا، سیلوانا، کلمبا، سیفرا، چلنجر، تاواروس، دوناتا وکلبرا ارقام سیب زمینی هستند که در این خطه کوهستانی کشت‌شده  و کیفیت مرغوبی دارند.

شهرستان سمیرم با ۱۷ هزار هکتار زمین زراعی و ۱۸ هزار هکتار باغ، قطب کشاورزی و باغبانی استان اصفهان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha