کتابخانه های عمومی اسلام آبادغرب ۱۲۰ هزار جلد کتاب دارند

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه با بیان اینکه اسلام آبادغرب اکنون دارای هشت کتابخانه عمومی است گفت: در این کتابخانه ها ۱۲۰ هزار جلد کتاب با موضوع‌های متنوع در دسترس علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی است.

به گزارش ایرنا، «معصومه حسنی خونسار» روز دوشنبه در دیدار با فرماندار اسلام آبادغرب افزود: شهرستان اسلام آباد غرب دارای ۶ باب کتابخانه نهادی، ۲ باب مشارکتی و یک باب در دست افتتاح توسط خیرین با بیش از پنج هزار و ۱۰۰ متر زیربنا است.

او در ادامه گفت: کتابخانه عومی" رکسانا میناشی" توسط خیر نیک سرشت؛ خانم "شمسی گل محمدی" به زودی در اسلام آباد غرب افتتاح می شود که کار بسیار ارزشمند و خدمت بزرگی در حق مردم شهرستان است که باید قدر دان او باشیم.

حسنی خوانساربا بیان اینکه توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید در اولویت برنامه فرهنگی  دستگاه های اجرایی باشد و اظهار کرد: مسوولان در راستای اعتلای زمینه های ترویج کتاب و کتابخوانی درفراهم کردن زیرساخت ها همراه و همگام عمل کنند.

 سال گذشته ۲۷ هزار نفراز استان کرمانشاه در جشنواره رضوی کتابخوانی شرکت کردند

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه جشنوراه کتابخوانی رضوی یکی از بزرگترین برنامه های فرهنگی کتاب در کشور اعلام کرد و یادآور شد: سال گذشته در دهمین جشنوراه بزرگ کتابخوانی رضوی از استان کرمانشاه ۲۷ هزار نفر شرکت کرد که یک هزار نفر آنها از شهرستان اسلام آبادغرب بود.

حسنی خوانسار با بیان اینکه فرصت ثبت نام و شرکت در یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی امسال تا پایان آذر ماه  تمدید شده است،  افزود: برای کارکنان اداری که در جشنوراه رضوی شرکت کنند؛ ۲۸ ساعت آموزش دولتی لحاظ می‌گردد.

یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی و با همکاری بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا علیه‌السلام و معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی، شناسایی و معرفی کتاب های فاخر مرتبط با فرهنگ و سیره اهل بیت(ع) و بخش ویژه حضرت مهدی(عج)، با انتشار فراخوانی از ۲۲ خرداد ماه همزمان با آغاز دهه کرامت شروع به فعالیت کرده است.

حسنی خوانسار همچنین از شرکت ۳۴ روستای اسلام آبادغرب در جشنواره کشوری روستاهای دوستدار کتاب  در سال ۹۹ خبر داد و بیان داشت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به این تعداد روستا، چهار هزار جلد کتاب در راستایتوسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی اهدا کرده است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت ۱۰۶ باب کتابخانه عمومی با بیش از ۷۲ هزار نفر عضو دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha