هواشناسی: سامانه بارشی از آسمان استان همدان خارج می‌شود

همدان- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت که سامانه بارشی که از چند روز پیش فعالیت خود را با بارش باران در سطح استان آغاز کرده بود، از بعد از ظهر امروز به تدریج از سمت شرق خارج می شود.

«محمدحسن باقری شکیب» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی، آسمان استان همدان در ۲۴ ساعت آینده، نیمه ابری تا تمام ابری، همراه با بارش پراکنده باران، گاهی رعد و برق و وزش ملایم باد پیش بینی می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه آسمان استان همدان تا روز چهارشنبه نیمه ابری است، اظهار داشت: به دنبال بررسی نقشه‌های ماهواره‌ای، فعالیت این سامانه بارشی در نیمه شمالی استان بیشتر از سایر نقاط بود و در ساعت های آتی فعالیت این سامانه با بارش قطره ای باران پایان می یابد. 

باقری شکیب گفت: به دنبال خروج این سامانه بارشی، بیشینه دمای هوا(روزانه) در بیشتر نقاط استان همدان بین سه تا پنج درجه سانتی گراد افزایش و کمینه دما(شبانه) نیز بین یک تا سه درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد.

به گفته وی، از روز چهارشنبه سامانه بارشی جدیدی وارد استان همدان می شود که فعالیت این سامانه در نیمه شرقی استان بیشتر است.

باقری شکیب تاکید کرد: فعالیت سامانه جدید بارشی تا روز جمعه در استان همدان ادامه دارد که پس از خروج آن دمای هوا در بیشتر مناطق به شکل محسوسی افت می کند به نحوی که کمینه دمای هوا در برخی از مناطق استان به پنج درجه سانتی گراد زیر صفر می رسد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: ایستگاه باران سنجی خرمرود تویسرکان با ۱۹ میلی‌متر و ایستگاه هواشناسی فرودگاه همدان با یک میلی‌متر به ترتیب بیشترین و کمترین میزان بارش طی ۲۴ ساعت گذشته در سطح استان را ثبت کرده اند.

وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته نهاوند با ۲۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرمترین و قهاوند با ۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر سردترین مناطق استان همدان بودند.

وی اظهار داشت: کمینه و بیشینه دمای هوای شهر همدان در ۲۴ ساعت گذشته نیز به ترتیب هشت و ۱۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha