۷ آبان ۱۴۰۰، ۲۲:۴۶
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 84522233
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندارسمنان:پدافند غیرعامل در گام دوم انقلاب خنثی‌ساز دسیسه دشمن است

سمنان- ایرنا- استاندار سمنان گفت: پدافند غیرعامل چتری برای مراقبت از منافع و در افق گام دوم انقلاب حافظ کشور در برابر برنامه‌های پیچیده دشمنان است.

به گزارش ایرنا، سیدمحمدرضا هاشمی شامگاه جمعه به مناسبت هفته پدافند غیرعامل در پیامی تاکید کرد: پدافند غیرعامل با همراهی و مشارکت عموم مردم به عنوان علمی نوین، برگرفته از تجارب تاریخی و اسلامی همچون چتری حافظ منافع ملی، دارایی‌ها و سرمایه‌های اساسی کشور در حوزه‌های مختلف نقش آفرینی می‌کند.

وی بیان کرد: بدون شک پدافند غیرعامل که بارها مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار گرفته و رویکرد ویژه رییس جمهوری و دولت مردمی است، اثربخش‌ترین و پایدارترین روش دفاعی است که بسترهای امنیت، پایداری، مصون‌سازی و کاهش آسیب‌پذیری را در جامعه فراهم می‌سازد. 

استاندار سمنان در این پیام گفت: در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی پدافند غیرعامل نقش بسزایی ایفا می‌کند.

وی ادامه داد: پدافند غیرعامل در افق پیش روی خود و مطابق با اهداف بلند گام دوم انقلاب اسلامی تلاش دارد تا کشور را به سطحی از آمادگی و بازدارندگی برساند که تمامی تهدیدات دشمن را که امروز به شکل‌های نوین و پیچیده مطرح است، خنثی و دفع کند. 

هاشمی در باره اهمیت مبانی پدافند غیرعامل در دفاع از کشور گفت: با توجه به وجود زیرساخت‌های حساس، مراکز و اماکن مهم و سرمایه‌های ارزشمند انسانی در استان سمنان و ضرورت حفظ امنیت و حفاظت از این ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها، انتظار می‌رود مدیران دستگاه‌های اجرایی، فرمانداران و شهرداران اجرای الزامات و ملاحظات پدافند غیرعامل را مورد اهتمام جدی قرار دهند و با توجه به استمرار دسیسه‌های بدخواهان، راهکارهای جدیدی را برای مقابله با این تهدیدات در نظر گرفته و با تمرین، رزمایش، آموزش، فرهنگ‌سازی و برنامه‌ریزی مناسب‌تر، آمادگی‌های خود را برای مقابله با توطئه‌های دشمنان ارتقاء بخشند.

استاندار سمنان در این پیام افزود: اینجانب فرارسیدن هفته پدافند غیرعامل را که از هشتم الی چهاردهم آبان‌ با شعار "پدافند غیرعامل؛ ایران پایدار" برگزار می‌شود، به همه فعالان و دست اندرکاران این عرصه خطیر تبریک می‌گویم و توفیق بیش از پیش همه بخش‌های جامعه را در تحقق اهداف و رسالت پدافند غیرعامل از خداوند منان خواستارم.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha