۷ آبان ۱۴۰۰، ۱۴:۱۰
کد خبرنگار: 1250
کد خبر: 84521935
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بارزترین شاخص شجاعت دولت رئیسی مذاکرات بروکسل است

تهران- ایرنا- امام جمعه موقت دماوند گفت: بارزترین شاخصه استکبارستیزی، شجاعت و مقاومت دولت جدید در برابر غرب مذاکرات بروکسل است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام جمال هادیان روز جمعه در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر دماوند اظهار داشت: همزمان با تغییر دولت در تهران دولت سیزدهم تصمیم گرفت تا رویکردی قاطعانه تر و سخت گیرانه تر نسبت به طرف های غربی برجام درپیش گیرد که در این راستا درصدد بازبینی متن مذاکرات شش دوره و آسیب شناسی این گفت و گو برآمد.

وی با بیان اینکه انتخاب بروکسل برای مذاکرات مقدماتی ۲ دلیل عمده دارد، افزود: این حرکت اقدامی در راستای نمایش تغییر رویکرد سیاست خارجی دولت ایران و تقویت بعد تهاجمی و کنش مند این رویکرد در قبال زیاده خواهی های آمریکا و اروپا و دوم انتخاب اتحادیه اروپا بعنوان طرف اصلی مذاکرات است.

امام جمعه موقت دماوند تصریح کرد: با ایجاد نوعی شکاف میان اروپا و آمریکا، قدرت اجماع سازی ایالات متحده علیه ایران را تحت الاشعاع قرار می دهد و همچنین مواجهه مستقیم تهران با پکن و سکوت در گفت و گوها، نوعی موازنه بخشی به مذاکرات برجامی است؛ به همین جهت آمریکا با این مذاکرات مخالف است.

حجت الاسلام هادیان با اشاره به اینکه ممکن است آمریکا در حین مذاکرات با کارشکنی موجب انحراف ایران از مسیر مطلوب شود که تیم مذاکره کننده ایران باید هشیار باشد، گفت: استکبار همواره در حال فعالیت بزدلانه علیه ایران است که می توان به فتنه اخیر آن و حمله سایبری به سامانه های هوشمند کارت سوخت اشاره کرد که البته ناکام ماند.

وی خاطرنشان کرد: انتخاب زمان و محور حمله، نشان از یک طراحی قبلی از سوی دشمن دارد؛ سالگرد آشوب های بنزینی از یک سو و اختلال در بنزین رسانی در اورپا و به ویژه انگلیس از سوی دیگر، ایجاد نارضایتی از دولت مردمی و فشار بر ایران در آستانه مذاکرات برجامی از جمله مهمترین اهداف سیاسی دشمنان است.

حجت الاسلام هادیان بیان داشت: درک درست مردم و اقدام شجاعانه و به هنگام صدا و سیما برای حضور در صحنه، جبهه رسانه ای دشمن را از آنها گرفت و در عمل تبدیل به مرجع رسانه ای شد و همچنین حضور میدانی رئیس جمهوری در پمپ بنزین و وزارت نفت و تشکیل جلسه فوری برای رفع این مشکل اقدام بسیار مهم و تاثیرگذاری بود.

امام جمعه موقت دماوند اظهار داشت: ایران گرچه در حمله سایبری جزو قدرت های اول جهان است اما برای پاسخگویی و رفع و دفع اینگونه حملات باید آماده تر از گذشته عمل کند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha