تقویت و گسترش صنایع دانش‌بنیان بسترساز توسعه یزد است

یزد- ایرنا- نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت مادی و معنوی از صنایع دانش‌بنیان جزو ماموریت‌های اساسی دولت به خصوص وزارت علوم است و این حوزه می تواند بسترساز توسعه استان یزد باشد.

به گزارش روز جمعه دفتر نماینده یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، محمدصالح جوکار در نشستی با جمعی از دانشجویان یزد از دیدار خود با وزیر علوم و طرح مباحث استان خبرداد و افزود: یکی ازمهمترین شاخصه‌های علمی یزد، جایگاه خوبی است که در حوزه صنایع دانش‌بنیان دارد و باید این مزیت تقویت شود.

وی با اشاره به اینکه در دیدار با وزیر علوم در ارتباط با ظرفیت‌های گسترده‌ یزد در حوزه‌های مخلتف علمی و فرهنگی رایزنی شده است، ادامه داد: بررسی توانمندی‌های یزد در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان مطرح شد و پارک علم و فناوری و کارخانه نوآوری و حمایت‌هایی که وزارت علوم باید از این حوزه داشته باشد از مباحثی بود که مورد بررسی قرار گرفت و وزیر علوم نسبت به حمایت از این موارد قول مساعد داد.

جوکار ادامه داد: در حوزه ساختار و برخی فعالیت‌های عمرانی که در مراکز دانشگاهی در یزد باید انجام شود و تحقیق و پژوهش و ارتباط دانشگاه و صنعت و افزایش بهره‌وری در حوزه صنعت و تولید نیز نکات مهمی بررسی و قول‌های خوبی در این حوزه از سوی وزیر داده شد.

وی تصریح کرد: یزد به جای آنکه قطب صنایعی همچون کاشی و سرامیک باشد باید به قطب صنایع دانش‌بنیان کشور تبدیل شود.

هم اکنون ۹۰ شرکت دانش بنیان در استان یزد فعالیت دارد که از این لحاظ یزد در جایگاه چهارم کشور قرار دارد.

یزد با سه هزار و ۶۰۰ واحد صنعتی چهارمین استان صنعتی کشور محسوب می‌شود که  ۸۷ درصد از جمعیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری آن در ۲۴ شهر و بقیه در مناطق روستایی زندگی می‌کنند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha