طرح ۱۰ ساله چهارخطه الشتر - فیروزآباد در بن بست اعتبار

خرم‌آباد - ایرنا - ۱۰ سال از آغاز عملیات چهارخطه و تعریض جاده حادثه خیز الشتر - فیروزآباد می گذرد و این سال ها به دلیل نبود اعتبار، روند اجرایی کندی داشته و در مقاطعی نیز تعطیل بوده است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، سلسله یکی از شهرستان های لرستان و متشکل از ۲ بخش مرکزی و فیروزآباد است که جاده دسترسی شهر الشتر مرکز شهرستان به بخش فیروزآباد طی سالیان دور بسیار کم عرض ایجاد شده است و اکنون با رشد چشمگیر ارتباط های درون و برون شهری، افزایش وسایط نقلیه، تردد مسافران بخش فیروزآباد و روستاهای تابعه آن و همچنین مسافران شهرهای غربی، این جاده ارتباطی زیر بار ترافیک بالایی قرار گرفته است.

این مسیر در سال های اخیر به دلیل کم عرض بودن، آبستن حوادث ترافیکی، جانی و مالی بسیاری برای شهروندان شد به گونه ای که به دلیل وفور حوادث، نزد اهالی شهرستان به جاده مرگ شهرت یافت.

بر همین اساس عملیات اجرایی تعریض و چهارخطه کردن جاده الشتر به فیروزآباد، سال ۹۰ در ۲ قطعه تعریف و آغاز شد که قطعه نخست آن به طول حدود هشت کیلومتر سال ۹۵ به بهره برداری رسید و عملیات قطعه دوم آن نیز آغاز اما به دلیل معارضان محلی در مقاطعی متوقف شد و اکنون هم به دلیل نبود اعتبار تعطیل است.

اجرای جاده الشتر- فیروزآباد طولانی شده است

فرماندار سلسله با بیان اینکه طرح چهارخطه ا لشتر- فیروزآباد در مجموع ۱۴.۶ کیلومتر طول دارد اظهار داشت: این مسیر در گذشته جاده روستایی بوده و زمین های کشاورزی حاشیه آن از قیمت بالایی برخوردار است بنابراین از طراحی هندسی خوبی تبعیت نمی کند و کمبود اعتبارات باعث شد که عرض آن در قطعه دوم از ۲۳ متر به ۱۸ متر کاهش یابد و این امر باعث سوانح ترافیکی جانی و مالی بسیاری برای شهروندان می شود.

مرتضی مهدوی کیا با انتقاد از طولانی شدن روند اجرای چهارخطه کردن جاده الشتر- فیروزآباد گفت: مشکلات ترافیکی این مسیر باعث سوانح جاده ای منجر به فوت بسیاری شده و ضروری است که هرچه سریعتر از سوی دستگاه‌های متولی برطرف شوند.

وی با اشاره به اینکه تکمیل این جاده یکی از مطالبات بحق مردم شهرستان است عنوان کرد: محل اتصال قطعات اول و دوم این جاده به دلیل عرض کم، موجب مشکلات ترافیکی و تصادفات منجر به فوت شده است که ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای و راه و شهرسازی بر سر مسوولیت های خود در این قطعات با یکدیگر مشکل دارند و ضروری است این اختلافات برطرف شود.

مهدوی کیا ادامه داد: آبراه‌های این مسیر در برخی نقاط برای روستاها مشکلاتی ایجاد کرده است و در هنگام وقوع بارش های سیل آسا، تردد اهالی را سخت می کند که این مشکل نیز باید اصلاح و برطرف شود.

وی عنوان کرد:برای تکمیل و بهره برداری هرچه سریعتر از طرح چهارخطه الشتر - فیروزآباد ۲۰ میلیارد تومان نیاز است که امید می رود با توجه به حساسیت ها و پیگیری استاندار لرستان هرچه سریعتر شاهد بهره برداری از این طرح ضروری باشیم.

فرماندار سلسله تاکید کرد: ضروری است با توجه به اهمیتی که این مسیر در اتصال روستاهای بخش فیروزآباد با شهر الشتر و همچنین استان‌های غربی دارد، اقدامات لازم به منظور تامین امنیت جانی و مالی شهروندان و مسافران جهت تکمیل و بهره برداری طرح  چهارخطه صورت گیرد.

ضرورت نصب علایم ایمنی و گاردریل در چهارخطه الشتر - فیروزآباد

مسوول نمایندگی راه و شهرسازی سلسله نیز در این رابطه اظهار داشت: محور الشتر- فیروزآباد به طول ۱۴.۶ کیلومتر در ۲ قطعه تعریف شده که برای بهره برداری از قطعه اول آن ۱۴ میلیارد تومان هزینه شده است.

پرویز دانیالی افزود: عملیات اجرایی قطعه اول این پروژه توسط شرکت جهاد نصر لرستان در سال ۹۵ به اتمام رسیده و عملیات آسفالت آن نیز توسط شرکت زاگرس راه نصر انجام شده است،همچنین قطعه دوم این پروژه حدود ۶.۵ کیلومتر اجرا و آسفالت شده و ۲ کیلومتر هم آماده آسفالت است.

وی با اشاره به نبود گاردریل و علائم ایمنی در مسیرهای بهره برداری شده عنوان کرد: ۲ کیلومتر باقی مانده از این پروژه حدود ۹ ماه تعطیل و بدون پیمانکار بود که با پیگیری های انجام شده هفته گذشته پس از یک دوره تعطیلی، دوباره به پیمانکار واگذار شده و برای تکمیل و بهره برداری از آن به ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

دانیالی گفت: تخصیص قطره چکانی اعتبار و مشکلات مالی موجب طولانی شدون روند اجرای این طرح شده است که با توجه به اهمیتی که این محور در اتصال روستاهای بخش فیروزآباد با شهر الشتر دارد ضروری است این مسایل پیگیری و حل شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha