۵ آبان ۱۴۰۰، ۱۲:۵۴
کد خبرنگار: 1824
کد خبر: 84519824
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

امام‌جمعه اهل‌سنت منوجان: ایرانِ ما الگوی کشورهای اسلامی است

کرمان- ایرنا- امام‌جمعه اهل‌سنت شهرستان منوجان در جنوب استان کرمان گفت: خداوند را شاکریم که در کشوری اسلامی زندگی می‌کنیم و ایرانِ ما الگویی برای همه کشورهای اسلامی و حتی غیرمسلمان دنیاست.

مولوی محمد پکیردادزهی روز چهارشنبه در حاشیه یازدهمین همایش گفتمان برادری که با حضور علمای اهل سنت و تشیع در شهرستان قلعه گنج استان کرمان درحال برگزاری است به خبرنگار ایرنا افزود: حفظ وحدت بویژه در شرایط کنونی برای همه مسلمانان ضروری است.

وی تاکید کرد: باید از این وحدت و انسجام استفاده کنیم زیرا وحدت چیزی است که امروزه ما مسلمانان بیش از هرزمان به آن نیاز داریم.

مولوی پکیردادزهی افزود: تفرقه همه ما مسلمانان را از اهدافی که خدا برایمان تعیین کرده دور می کند.

امام جمعه اهل سنت منوجان ضمن گرامیداشت ایام هفته وحدت اظهارداشت: همگی ما چه شیعه و چه سنی باید به ریسمان الهی چنگ بزنیم؛ این کلام خداست و باید به آن عمل کنیم.

وی با اشاره به اینکه حفظ وحدت در جامعه اسلامی از ابعاد مختلفی در زندگی مسلمانان تاثیر مستقیم دارد و ضروری است خاطرنشان کرد: همبستگی برای همه مسلمانان لازم است و باید از این وحدت و انسجام نهایت بهره را ببریم.

مولوی پکیردادزهی گفت: بنده بر خود لازم می دانم در هر امری که در امور وحدت و انسجام باشد کوتاهی نکنم و از همین جا نیز همه مسلمانان را به اتحاد دعوت می کنم.

یازدهمین همایش گفتمان آیین برادری با حضور علمای اهل‌سنت و تشیع و سران طوایف استان کرمان صبح روز چهارشنبه در شهرستان قلعه‌گنج واقع در جنوبی‌ترین نقطه این استان آغاز شد و تا فردا پنجشنبه ادامه دارد.

برگزاری کارگاه های تخصصی با حضور علمای شیعه و سنی و رعایت شیوه نامه های بهداشتی از جمله بخش‌های تعیین شده این همایش است و پس از افتتاح همایش، این کارگاه ها در پنج سرفصل شروع شد.

برخی سرفصل های کارگاه های تخصصی این همایش در قالب «تبیین اندیشه های حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری در راستای وحدت و تقریب، محبت و مودت اهل بیت در گفتار و سیره علمای اهل سنت، الگوهای موفق تعامل و همکاری مشترک شیعه و سنی، افراط گرایی، شناخت ریشه های آن و ضرورت جلوگیری از جذب جوانان به آن و نیز بررسی وضعیت شبکه های رسانه ای افراطی که با هدف تفرقه بین مذاهب اسلامی فعالیت می کنند» اعلام شده است.

کارگاه های تخصصی این همایش در دو نوبت صبح و عصر برگزار می شود و جمعبندی آنها در مراسم اختتامیه توسط دبیر کارگاه که از علمای اهل سنت استان تعیین شده است، ارائه می شود.

شهرستان منوجان در ۴۳۰ کیلومتری و قلعه گنج در ۴۲۰ کیلومتری جنوب مرکز استان کرمان قرار دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha