سه ورزشکار مهابادی به مسابقات کوهنوردی قهرمانی کشور دعوت شدند

مهاباد- ایرنا- رییس اداره ورزش و جوانان مهاباد گفت: سه ورزشکار این شهرستان به عنوان نمایندگان آذربایجان‌غربی به مسابقات قهرمانی کوهنوردی کشور در رشته "دو کوهستان" دعوت شدند.

قرنی مصطفی‌پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فدراسیون کوهنوردی و صعود های ورزشی سه ورزشکار باشگاه "اوراز" مهاباد را به عنوان نمایندگان استان جهت حضور در مسابقات "اسکای رانینگ" (دو کوهستان) قهرمانی کشور دعوت کرد.

وی ادامه داد: "کارزان قزاق"، "مسعود حسن پور" و "کارو حکیم زاده" دعوت شدگان به این مسابقات هستند که مجوز حضور در ماده "ورتیکال کیلومتر" قهرمانی کشور را کسب کرده اند.

رییس اداره ورزش و جوانان مهاباد اظهار داشت: مسابقات قهرمانی دو کوهستان کشور از ششم آبان ماه جاری به میزبانی "توچال" برگزار خواهد شد و افراد دعوت شده هم اکنون در محل مسابقات حضور دارند.

مصطفی‌پور اضافه کرد: این ماده در مسابقات به مسافت پنج کیلومتر و افزایش ارتفاع ۹۵۰ متر برگزار خواهد شد.

به گزارش ایرنا، هشتمین دوره مسابقات دو کوهستان (اسکای‌رانینگ)  قهرمانی کشور یادواره مدافعان سلامت و شهدای خدمت، مقارن با میلاد حضرت رسول (ص) و هفته وحدت را در ۲ بخش مردان و زنان، با هدف توسعه کمی و کیفی و گسترش همه‌جانبه فرهنگ کوهپیمایی پاک، ایمن و سریع را با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

هم‌اکنون ۸۰۰ ورزشکار عضو تیم‌های مختلف هیأت کوهنوردی این شهرستان هستند و کوهنوردی از رشته‌های محبوب ورزشی در بین شهروندان به‌ویژه خانواده‌های مهابادی است.

شهرستان ۲۴۰ هزار نفری مهاباد دارای ۹ هزار ورزشکار در قالب ۴۳ هیأت، ۷۰ باشگاه خصوصی و ۲۰ باشگاه دولتی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha