۴ آبان ۱۴۰۰، ۱۸:۰۷
کد خبرنگار: 5212
کد خبر: 84518740
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خیران در اجرای ۵۰۰ طرح آموزشی خراسان رضوی مشارکت دارند

گناباد- ایرنا- سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی گفت: ۵۰۰ طرح آموزشی با مشارکت خیران با صرف اعتبار ۱۳ میلیارد و ۵۳۰ میلیون ریال در این استان در حال اجراست.

ابوالقاسم بابایی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از طرحهای آموزش و پرورش گناباد در  گفت و گو با خبرنگاران افزود: سالانه به طور متوسط ۲ هزار میلیارد ریال تفاهمنامه ساخت و بازسازی مدارس و واحدهای آموزشی با مشارکت خیران در استان خراسان رضوی منعقد می شود و این استان از نظر جلب مشارکت های خیران طی سنوات گذشته جزء استانهای برتر کشور بود.

وی با اشاره به پایین بودن سرانه ساخت فضاهای آموزشی در خراسان رضوی نسبت به متوسط کشوری استفاده از ظرفیتهای بخشهای مختلف و از جمله خیران برای افزایش این سرانه و کاهش مشکل کمبود فضاهای آموزشی در استان را خواستار شد.

سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید هزار و ۳۵ کلاس درس در قالب ۲۷۶ طرح و زیربنای ۱۳۴ هزار مترمربع و صرف اعتبار چهار هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال به مجموع فضاهای آموزشی این استان اضافه شد.

بابایی افزود:میانگین سرانه فضاهای آموزشی در خراسان رضوی  برای هر نفر  ۴.۵ متر مربع و این میزان در سطح کشور به طور متوسط  ۵.۵ متر مربع است و این سرانه در برخی نقاط حاشیه شهر مشهد حدود ۲ متر مربع است که با سرانه استانی و حتی کشوری فاصله زیادی دارد.

وی با اشاره به این که میزان سرانه فضاهای آموزشی در گناباد برای هر نفر هشت متر مربع و این میزان نزدیک به استاندارد جهانی است ادامه داد: رشد مطلوب سرانه آموزشی در این شهرستان مرهون مشارکتهای خوب خیران در احداث و توسعه کمی و کیفی این بخش است.

استان ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی افزون بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار دانش‌آموز معادل ۹ درصد جمعیت دانش‌آموزی کشور و حدود ۹۰ هزار معلم دارد. 

از مجموع ۱۶هزار و ۶۴۹ دانش آموز که در ۹۱۱ کلاس درس و ۲۲۴ مدرسه در مناطق شهری و روستایی گناباد تحصیل می کنند ۹ هزار و ۵۶۵ نفر در دوره ابتدایی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در دوره متوسطه اول و ۲ هزار و ۲۸۸ نفر در دوره متوسطه دوم درس می خوانند.

هشت هزار و ۸۳۶ تننفر از دانش آموزان گنابادی در مدارس دولتی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در مناطق روستایی، ۹۲۷ نفر در مدارس شاهد و بقیه در مدارس  استثنایی و غیرانتفاعی به تحصیل اشتغال دارند.

مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha