استاندار آذربایجان‌شرقی: پیشرفت فیزیکی آزادراه مراغه–هشترود مناسب نیست

مراغه- ایرنا- استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه پیشرفت فیزیکی آزادراه مراغه – هشترود مناسب نیست، گفت: راه‌های برون‌رفت از این وضعیت باید پیگیری شود و در صورتی که طی هفت تا هشت ماه آینده پیشرفتی در اجرای آن حاصل شد، می‌توانیم به مردم منطقه گزارش دهیم.

عابدین خرم که روز سه‌شنبه با دعوت نماینده مرم مراغه و عجب‌شیر، نخستین سفر شهرستانی خود پس از معرفی به عنوان استاندار را به مراغه اختصاص داده بود، در حاشیه بازدید از پروژه آزادراه مراغه – هشترود افزود: موانع موجود از جمله تملک اراضی و ضعف عملکردها نیز باید در اسرع وقت رفع شود.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان استانی اکنون در این بازدید حضور دارند، بیان کرد: آنان باید راه‌های برون‌رفت از وضعیت موجود را دنبال کنند تا بیش از این شاهد وقوع سوانح رانندگی ناگوار در محور مراغه – هشترود نباشیم. 

نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی نیز با تاکید بر اینکه تکمیل این آزادراه از اهمیت ویژه برخوردار است، بیان کرد: استاندار آذربایجان‌شرقی نیز نخستین سفر شهرستانی خود و بازدید از این پروژه را به خاطر اهمیت آن و همچنین تعدد وقوع سوانح رانندگی در جاده فعلی، به مراغه اختصاص داد.

«علی علیزاده» به تشکیل کنسرسیوم بانکی و موافقت وزارت راه و شهرسازی با مشارکت ۴۰۰ میلیارد تومانی بانک‌ها در تکمیل بخشی از این پروژه اشاره کرد و اظهار داشت: در سایه این مشارکت، سهم دولتی اجرای پروژه تامین می‌شود.

به گفته وی در صورتی که قرارگاه خاتم‌النبیاء و بانک سپه هم به تعهدات خود طی ماه‌های آینده عمل کند، تردد در ۴۰ کیلومتر از آزادراه مراغه - هشترود طی شهریور سال آینده امکان‌پذیر شده و بخشی از حادثه‌خیرترین نقاط جاده فعلی مراغه - هشترود از زیر بار ترافیکی خارج می‌شود.

«ابوالقاسم سلطانی»، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی نیز در این بازدید گفت: کل پروژه آزادراه مراغه – هشترود حدود ۳۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل قطعه‌های دو و سه آن در اولین فرصت تلاش می‌شود. 

به گزارش ایرنا اجرای طرح آزادراه مراغه – هشترود به یک عنوان یک مطالبه جدی مردم منطقه سال‌هاست که در افکار عمومی مطرح می‌شود اما عملیات اجرایی آن در حقیقت حدود ۶ سال قبل به صورت جدی کلید خورد.

این طرح با سهم ۶۰ درصدی دولت و ۴۰ درصدی خاتم‌الانبیاء و بانک سپه اجرا می‌شود و قطعه نخست آن تنها ۱۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد؛ قطعه‌های ۲ و سه این آزادراه از پیشرفت ۸۵ درصدی برخوردار بوده، عملیات اجرایی قطعه چهار هنوز آغاز نشده است و قطعه پنجم نیز حدود سه سال قبل کلنگ‌زنی شد.

اخیرا نیز در سایه پیگیری نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی و همکاری هیئت مدیره بانک ملی، موافقت وزارت راه و شهرسازی مبنی بر مشارکت ۴۰۰ میلیارد تومانی کنسرسیوم بانکی برای تامین سهم دولتی آزادراه مراغه - هشترود و تکمیل ۴۸ کیلومتر از آن صادر شد.

تکمیل آزادراه مراغه – هشترود نه تنها برای رونق و آبادانی شهرستان‌های مراغه و هشترود بلکه برای اهالی شمالغرب کشور دارای اهمیت ویژه است زیرا در زمان حاضر سوانح رانندگی متعدد منجر به فوت و خسارت مالی در جاده مراغه – هشترود رخ می‌دهد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha