سجادی: شهردار تهران پیشقدم‌ برای رفع مشکلات استقلال و پرسپولیس شد

تهران-ایرنا- وزیر ورزش و جوانان گفت: شهردار تهران برای حل مشکلات ۲ تیم استقلال و پرسپولیس پیشقدم شده، و قرار است به زودی جلسه‌ای برای رفع مشکلات برگزار شود.

سیدحمید سجادی، عصر دوشنبه در آیین تجلیل از مدال آوران کشتی آزاد و فرنگی رقابت‌های جهانی ۲۰۲۱ نروژ در مجموعه ورزشی قمر بنی هاشم تهران، طی سخنانی گفت: ورزشکاران قهرمان ایران اسلامی، ثمره واقعی تلاش خود را گرفتند و همه ایرانیان و از جمله متولیان ورزش با دیدن دستاورد ارزشمند آنها  انرژی زیادی گرفتند.

وی، با بیان اینکه، ورزشکاران و مدال آوران درختان پرمیوه ورزش کشورمان محسوب می‌شوند، گفت: قهرمانی شاید یک بار اتفاق بیفتد، اما مراقبت از آن، کار وزارت ورزش و جوانان است، چرا که ما همه یک درخت هستیم که ثمره و میوه آن مدال‌های شما قهرمانان است.

وی بیان کرد: خیلی ها در گذشته در تنه این درخت یادگاری گذاشتند و با آن عکس گرفتند و رفتند.

وزیر ورزش خاطرنشان کرد: می‌دانید چرا رئیس جمهوری دیروز کنار روسای فدراسیون‌ها رفت؟ چون من به او گفتم که دوست دارم با آنها چهره به چهره دیداری داشته باشید. من یک سال دیگر از همین روسای فدراسیون‌ها مدال می‌خواهم و رئیس جمهوری نیز ترتیب این دیدار از نزدیک را داد و پیش آنها رفت.

در بسیاری از مسابقات جهانی، شهرداران شهرها میزبان هستند

وی افزود: درباره ورزش شهرداری باید بگویم که من در خیلی از نقاط دنیا سفر داشتم و از نزدیک می دیدم که شهرداران، افتتاح کننده مسابقات مختلف هستند، قصد داریم در آینده، شهرداران شهرهای مختلف در میزبانی مسابقات حضور داشته باشند.

وزیر ورزش با بیان اینکه در تمام دنیا، شهرداری ها نقش به سزایی در گسترش ورزش دارند، خاطر نشان کرد: بسیاری از میزبانی های مسابقات ورزشی توسط این بخش صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه مسابقات فکوکا ژاپن از سوی شهرداری این شهر برگزار شد، بیان کرد: باید به این سمت برویم و به شهرداران زحمت دهیم که پای کارها باشند و به طور مثال میزبانی جهانی یک ورزش، با حمایت شهرداری تهران صورت گیرد.

وی به مساحت ۴۴۰ هکتاری مجموعه ورزشی آزادی اشاره کرد و گفت: اتفاق مهمی که در این دوره رخ داد، بازگشایی مجموعه ورزشی آزادی بر روی مردم و علاقه مندان به ورزش است تا بتوانند از ظرفیت این فضا بهره لازم را ببرند.

یکی از وظایف ذاتی وزارت ورزش حمایت از تیم های فوتبال استقلال و پرسپولیس است

سجادی با بیان اینکه یکی از وظایف ذاتی وزارت ورزش حمایت از تمامی تیم های فوتبال به ویژه استقلال و پرسپولیس است خاطر نشان کرد: وظیفه داریم به تمام تیم ها و ۲ نماینده‌تهران کمک کنیم چرا که ورزشکاران و هواداران خواسته ها و نیازهایی را در این خصوص دارند.

وی با بیان اینکه با توجه به مسولیت ما به توجه ورزش همگانی، نیاز است تا کمک هایی را از شهرداری ها داشته باشیم،  افزود: شهرداری تهران بیش از یک هزار مجموعه ورزشی را در اختیار دارد که تعرفه آنها مطلوب است.

سجادی، به گران بودن برخی  مجموعه های ورزشی خصوصی نیز اشاره کرد و گفت: باید از شهرداری ها آموخت که با نیرو و هزینه های متعارف در صدد جذب مردم به ورزش هستند.

رییس فدراسیون کشتی: ظرفیت شهرداری تهران برابر 10 وزارتخانه است

رییس فدراسیون کشتی گفت: شهرداری تهران به اندازه ۱۰ وزارتخانه توانایی دارد و مردم از آشپزخانه تا مکان دفن با این نهاد سرکار هستند.

علیرضا دبیر در آیین تجلیل از مدال آوران کشتی آزاد و فرنگی رقابت‌های جهانی ۲۰۲۱ نروژ گفت: در سال 1385 در شورای شهر تهران مسوولیت داشتم و موضوع مجموعه فرهنگی ورزشی قمر بنی هاشم که مکانی متروک بود، پیگیری شد تا شهرداری این مجتمع را تصاحب کرد.
 
رئیس فدراسیون کشتی با بیان این مطلب که مجموعه فرهنگی ورزشی قمر بنی‌هاشم (ع) دارای سند است، افزود: بر اساس مصوبه شورای شهر تهران قرار بود ۴ سالن ساخته شود که تنها جنوب آن ساخته شد و ساختمان های شرق و غرب و شمال آن باقی مانده است که امیدوارم شهردار تهران این موضوع را پیگیری و به سرانجام برساند.
 
دبیر ، از شهردار تهران و معاون فرهنگی و اجتماعی جهت تشکیل آیین تجلیل از مدال آوران کشتی آزاد و فرنگی رقابت‌های جهانی ۲۰۲۱ نروژ قدردانی کرد.

وی با اشاره به اینکه تهران الگویی برای همه شهرهای کشور محسوب می‌شود، افزود: هر اقدامی در تهران انجام شود به تبع آن در دیگر شهرها نیز اتفاق می افتد.

دبیر گفت: به ورزش باید برای پر کردن اوقات فراغت مردم نگاه کنیم و قرار نیست، همه فعالان ورزش رضا یزدانی شوند چراکه هرچه بیشتر در حوزه اوقات فراغت ورزش پر رنگ تر دیده شود، دیگر  هزینه‌ها کاهش پیدا می کند.

در آیین تجلیل از ورزشکاران کشتی گیر جهانی ۲۰۲۱ اسلو نروژ، علیرضا زاکانی شهردار تهران، علیرضا دبیر رییس فدراسیون، امین توکلی زاده معاون شهردار تهران، امیر محسنی مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری و جمعی دیگر از مسوولان شهری در مجموعه قمر بنی هاشم حضور داشتند.

در پایان این آیین جوایزی به مربیان و ورزشکاران حاضر در آوردگاه جهانی کشتی اسلو اهدا شد.

همچنین از خانواده شهیدان وحید زمانی نیا و سعید خواجه سالاری نیز تجلیل به عمل آمد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha