سد مهاباد ظرفیت برگزاری اردوهای ملی قایقرانی را دارد

مهاباد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: دریاچه سد مهاباد در جنوب استان ظرفیت برگزاری اردوهای تیم ملی قایقرانی را طی دوره های محدود را دارد.

"یاسر رهبردین" روز شنبه در گفت و گو با خبرگار ایرنا اظهار داشت: صدور مجوز برگزاری اردوهای قایقراتی در سطوح مختلف تیم ملی در سد مهاباد برای دوره های محدود و موقت وجود دارد به شرط آنکه حداکثر حجم مجاز آب در دریاچه سد وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه مهاباد دارای قهرمانان ملی در رشته قایقرانی است، ادامه داد: اولویت برگزاری اردوهای قایقرانی در استان آذربایجان غربی با سد "حسنلو" است و برای اردوهای موقت نیز سد مهاباد می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی اظهار داشت: سد مهاباد یکی از مناطق و منابع ارزشمند این شهرستان است که به سبب نزدیکی به شهر و موقعیت جغرافیایی مورد توجه ورزش های آبی است.

وی با بیان اینکه از سد مهاباد می‌توان در بحث گردشگری نیز بخوبی استفاده کرد، افزود: شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی برنامه های ویژه ای را برای فعال ساختن حوزه گردشگری در منابع آبی استان پیش بینی کرده که سد مهاباد نیز جزو آن است.

به گزارش ایرنا، در آذربایجان غربی و به ویژه شهرستان مهاباد استعدادهای بسیار خوبی در رشته‌های مختلف قایقرانی وجود دارد که با حمایت‌های بیشتر از ظرفیت های سدهای استان می توان در این رشته بخوبی استفاده کرد.

سد مهاباد دارای ۱۹۷ میلیون متر مکعب ظرفیت اسمی و ۱۷۲ میلیون متر مکعب ظرفیت مفید است که علاوه بر تأمین آب شرب شهر، بیش از ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان را نیز زیر پوشش قرار می‌دهد.

این سد که در ضلع غربی این شهر احداث شده است تنها یک کیلومتر با شهر فاصله دارد و به همین لحاظ نزدیک‌ترین سد به مناطق مسکونی در جهان به شمار می‌آید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha