۲۸ مهر ۱۴۰۰، ۱۵:۰۳
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 84512530
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نیمی از آمریکایی‌ها معتقدند دموکراسی در کشور با تهدید جدی مواجه است

تهران-ایرنا- نتایج نظرسنجی جدید نشان می دهد که بیش از نیمی از آمریکایی بر این باورند که دموکراسی در کشورشان با خطر جدی مواجه است. بیش از  یک سوم از رای دهندگان می گویند باور ندارند که شمارش انتخابات میان دوره ای پیش رو با دقت انجام شود.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، تارنمای هیل نوشت: نتایج نظرسنجی که امروز منتشر شد نشان می دهد که ۵۲ درصد بزرگسالان آمریکایی، ۵۵ درصد از رای دهندگان احتمالی، دو سوم از کسانی که خود را محافظه کار توصیف کرده اند و ۷۶ درصد از حامیان ترامپ می گویند دموکراسی در آمریکا تهدید می شود.

کارشناسان انتخابات و حامیان دموکراسی زنگ هشدار را درباره حمله به دموکراسی در آمریکا به صدا در آورده اند و نظرسنجی گرینل کالج نشان می دهد که حامیان ترامپ بیشتر نگران وضعیت دموکراسی در کشورشان در آینده هستند.

نگرانی ها درباره سلامت دموکراسی در آمریکا در بین حامیان دو حزب اصلی این کشور و بر اساس خط مشی های اقتصادی و اجتماعی، ژئوپلتیکی متفاوت بوده است: حدود چهار نفر از ۱۰ نفر از حامیان جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا و یک سوم از رای دهندگان دموکرات از سلامت دموکراسی ابراز نگرانی کرده اند.

رای دهندگان مسن تر احتمالا بیش از جوان ترها فکر می کردند که دموکراسی در آمریکا تهدید می شود.

این نتایج نشان داد که فقط ۳۰ درصد از رای دهندگان می گویند بسیار به آرای انتخابات میان دوره ای ۲۰۲۲ اعتماد دارند. ۳۸ درصد گفتند که چندان اعتمادی ندارند و یا اصلا اعتمادی به این انتخابات ندارند.

در بین حامیان بایدن ۸۹ درصد گفتند بسیار یا تا حدی به انتخابات سال آینده و شمارش درست آرا اعتماد دارند.

به طورکلی از هر ۱۰ آمریکایی ۹ نفر می گویند بسیار یا تا حدی مهم است ک آمریکا همچنان کشوری با ارزش های دموکراسی باقی بماند و این تعداد شامل ۹۶ درصد از حامیان بایدن و ۹۴ درصد از هواداران ترامپ است.

این نظرسنجی در بازه زمانی ۱۳ تا ۱۷ اکتبر (۲۱ تا ۲۵ مهر) از بین ۹۱۵ نفر از افراد بزرگسال بالای ۱۸ سال انجام شد که ۷۳۵ نفر از آنها در طبقه بندی رای دهندگان احتمالی قرار داشتند. در مجموع این نظرسنجی با حاشیه خطای مثبت و منفی ۳.۲ درصد انجام شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha