رونق سرمایه‌گذاری کشاورزی همپای بخش صنعت انجام نشد

گرگان- ایرنا - نایب رییس کمیسیون تخصصی کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: تاکنون رونق سرمایه گذاری کشاورزی همپای بخش های صنعت و معدن کشور انجام نشده است.

امیر یوسفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: در شرایط کنونی توجه به رونق سرمایه گذاری در بخش کشاورزی جزو اولویت های مهم این کمیسیون اتاق بازرگانی است که به صورت جدی دنبال می شود.

وی مدیریت منابع آب با توجه به تغییر اقلیم و خشکسالی، استفاده از فن آوری روز دنیا در تولیدات، استفاده از الگوی کشت متناسب با کم آبی و تغییرات اقلیم، خرید تضمینی محصولات کشاورزی بر مبنای قیمت واقعی دنیا، تامین امنیت غذایی پایدار را از جمله مزایای رونق سرمایه گذاری در بخش کشاورزی برشمرد.

تهیه برنامه منسجم برای صادرات محصولات کشاورزی
نایب رییس کمیسیون تخصصی کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران یادآور شد: برنامه رونق صادرات محصولات کشاورزی در کشور زمانی قابل تحقق بوده که از ابتدای کار، برنامه منسجم از جمله سیاست صادرات بلندمدت با شناسایی بازار هدف و ذائقه مشتری را داشته باشیم.
یوسفی خاطرنشان کرد: این در حالی است سرمایه گذاری روی صادرات محصولات کشاورزی در کشور خیلی کم است و به خوبی از این ظرفیت در تولید ثروت استفاده نمی شود که این نقص در دولت جهادی سیزدهم برطرف بشود.  
وی بخش کشاورزی را ظرفیت مطلوب برای ارزآوری برشمرد و بر رفع موانع فراروی آن با بهره گیری از کارشناسان مرتبط تاکید کرد.

بازار اوراسیا ظرفیت خوب برای صادرات کشاورزی
وی بازار اورآسیا را ظرفیت خوب در رونق صادرات محصولات کشاورزی از جمله استان گلستان اعلام و اضافه کرد: اکنون این بازار مصرفی که دارای بیش از ۲۸۰ میلیون نفر جمعیت بوده، فرصت مغتنم برای رونق صادرات محصولات کشاورزی کشور است که باید برای صادرات محصولات کشاورزی با داشتن رقبای قوی، به روز و هدفمند شد.

این عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی گرگان و نایب رییس اتاق ایران و قزاقستان که به تازگی به عنوان نایب رییس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران و امیر عابدی دیگر عضو هیات نمایندگان اتاق گرگان و رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و قزاقستان به عنوان رییس کمیسیون صادرات اتاق ایران انتخاب شدند.اتاق بازرگانی ایران دارای ۱۸ کمیسیون تخصصی در حوزه های مختلف دارد که انتخابات آن هر ۲ سال یک بار برگزار می شود.

مطابق گزارش اتاق بازرگانی گرگان ، بیش از ۸۰۰ فعال اقتصادی در گلستان دارای کارت بازرگانی از این اتاق هستند.عمده فعالیت فعالان اقتصادی گلستان با کشورهای آسیای میانه است.

داشتن مرز خشکی با کشور ترکمنستان و ارتباط با کشورهای آسیای میانه و چین از طریق زمینی و ریلی، دسترسی به بنادر دریای خزر و ارتباط با کشورهای حوزه این دریا از طریق مازندران، وجود فرودگاه های گرگان و کلاله و گمرک اینچه برون گنبدکاووس، از جمله ویژگی های رونق مبادلات تجاری استان گلستان به شمار می رود.

استان گلستان یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که اقتصاد بیشتر اهالی آن بر پایه کشاورزی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha