زیرساخت های آبیاری نوین در ۱۱۰۰ هکتار از اراضی خان احمد باشت اجرا شد

گچساران - ایرنا -مدیر آب‌ و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت:زیرساخت های آبیاری نوین در یکهزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی منطقه خان احمد از توابع شهرستان باشت اجرا شده اما بهره برداری واقعی از آن در انتظار تکمیل شبکه های یک و ۲ از سوی آب منطقه ای است.

محمد ویسی نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو ایرنا اظهار داشت:یکهزار و ۵۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی برای اجرای شبکه های  سه و چهار در اختیار سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفته است  که ۴۰۰ هکتار باقی مانده آن درحال اجراست.

مدیر آب‌ و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد  عنوان کرد: تاکنون ۲۰۰ میلیارد ریال برای اجرای شبکه های نوین آبیاری در منطقه خان احمد باشت هزینه شده است.

وی با اشاره به در حال اجرا بودن طرح آبرسانی به سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی منطقه  خان احمد باشت در ۲ فاز تاکید کرد: مشکلی از نظر تامین اعتبار اجرای طرح های آبیاری نوین در اراضی باقی مانده وجود ندارد و پس از انتقال آب از طریق آب منطقه ای استان محقق خواهد شد.

ویسی نژاد تاکید کرد:صرفه جویی در مصرف آب، سرعت بالای رویش گیاه، جلوگیری از رشد بی رویه علف‌های هرز، صرفه جویی در مصرف انرژی، برداشت راحت تر محصولات و افزایش کمی و کیفی تولید از مزایای  مهمترین مزایای استفاده از روش‌های آبیاری نوین است. 

ویسی نژاد تصریح کرد: اجرای این طرح در رونق کشاورزی، اشتغالزایی و مهاجرت معکوس در منطقه خان احمد و روستاهای اطراف تاثیر بسزایی خواهد داشت.

برای آبرسانی به منطقه خان احمد باشت  برداشت سالانه ۲۰ میلیون متر مکعب آب از رودخانه زهره به صورت رسمی ابلاغ شده است.

عملیات اجرایی آبرسانی به زمین های کشاورزی منطقه خان احمد سال ۱۳۹۶ آغاز شده است.شهرستان ۲۲ هزار نفری باشت در ۱۱۰ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد ۲۲ هزار و ۵۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی قرار دارد.

سالانه ۱۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در باشت تولید و روانه بازارهای مصرف می‌شود.تعداد بهره برداران بخش کشاورزی شهرستان باشت هشت هزار نفر است که این تعداد بهره بردار در زمینه باغداری، زراعت، زنبورداری و دامداری فعالیت می‌کنند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha