۲۳ مهر ۱۴۰۰، ۱۵:۰۵
کد خبر: 84505250
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه دماوند: داعش زاییده آمریکا و ارتجاع عرب است

تهران - ایرنا - امام جمعه دماوند گفت: داعش زاییده آمریکا و ارتجاع عرب است و آمریکا از داعش برای تهدید طالبان و ایران استفاده می‌کند. 

حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم فتاح دماوندی روز جمعه در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر دماوند با اشاره به آغاز هفته وحدت و بزرگداشت میلاد حضرت محمد(ص)، اظهار داشت: خدای واحد، پیامبر و کتاب و قبله و حج و موعود واحد، زمینه های وحدت مسلمانان جهان را فراهم کرده است.

وی ادامه داد: رفع زمینه های شبهه و اختلاف و گسترش دانشگاه های مذاهب اسلامی و ایجاد کسری های گفت گو های علمی از راهکارهای فرهنگی و علمی اتحاد مسلمانان است.

وی، با بیان اینکه آمریکا و صهیونیست ها دشمن مشترک همه مسلمانان در عرصه های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی هستند، افزود: مسلمانان عراق، سوریه، لبنان، فلسطین و دیگر کشورهای اسلامی جنایات آمریکا و همدستان منطقه ای اش را هیچگاه فراموش نمی کند.

امام جمعه دماوند با اشاره به حادثه جمعه گذشته شهادت نمازگزاران بی گناه شیعه در مسجد خان آباد افغانستان، گفت: ایجاد و تقویت اختلاف و درگیری مذهبی مثل جنگ شیعه و سنی سیاست قدیمی استکبار برای پیشبرد اهداف خود است.

حجت الاسلام فتاح دماوندی خاطرنشان کرد: بعد از اخراج ذلیلانه آمریکا از افغانستان اکنون تنها امید آمریکا برای ایفای نقش در این کشور تداوم خلا امنیتی و جنگ داخلی است.

خطیب جمعه دماوند با اشاره به اینکه دولت طالبان مسئول تامین امنیت تمام مردم افغانستان است و باید از تکرار چنین حوادثی جلوگیری کند، گفت: نمازگزاران شهرستان دماوند جنایت داعش در نماز جمعه افغانستان را محکوم می‌کنند و برای شهدای این فاجعه علو درجات و برای بازماندگان و مصدومان سلامتی را از خدای متعال خواستاریم.

حجت الاسلام فتاح دماوندی گفت: امروز ژئوپلتیک مقاومت با محوریت ایران، عراق، سوریه، لبنان، یمن و قسمتی از فلسطین خار چشم صهیونیست‌ها شده است؛ منطق شهید سلیمانی با نفوذ و قدرت معنوی فوق‌العاده خود گفتمان مقاومت را تقویت کرده و مخاطبان بیشتری جذب کرده است.

وی گفت: سران کشورهای اسلامی اگر جویای استقلال و عزت و پیشرفت همه جانبه ممالک خود هستند باید دندان طمع به غرب استعمارگر را از دهان خود بکشند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha