۲۳ مهر ۱۴۰۰، ۱۴:۵۴
کد خبرنگار: 3145
کد خبر: 84505229
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عرصه سیاست خارجی کشور معطل بازی‌های سیاسی غرب نمی‌ماند

ساوه - ایرنا - امام جمعه موقت ساوه گفت: تغییر در رویکرد اصلی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در دولت جدید و توسعه روابط با کشورهای همسایه در دستور کار است اما با بازی های سیاسی غرب هم پیوند نخواهد خورد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام «علی بدرخانی» در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ساوه که در مصلی امام علی (ع) برگزار شد، اظهار داشت:مذاکرات هسته‌ای یکی از موضوعات مهم محسوب می شود اما نباید فراموش کرد که برجام تنها جزئی از سیاست خارجی است و ایران عجله‌ای برای مذاکرات ندارد.

وی گفت: تهدیدات آمریکا و اسرائیل، ادعایی بیش نیست و هرگونه خرابکاری بدون پاسخ نخواهد ماند.

امام جمعه موقت ساوه ادامه داد: توجه به وحدت، نیاز امروز و همیشگی امت اسلامی است که اصول مشترکی اعم از توحید و قبله واحد بین مسلمین وجود دارد و مهمترین نقطه اشتراک بین مذاهب اسلامی نیز ظهور منجی موعود است که در دنیا عدالت برقرار خواهد کرد.

وی بیان کرد: امروز امت اسلامی دشمن مشترکی دارد که نمی‌خواهند نام پیامبر اکرم(ص) بر زبان‌ها جاری شود در حالی که حتی محبت اهل بیت(ع) نیز به عنوان راه مشترک فرقه‌های اسلامی مطرح است.

امام جمعه موقت ساوه ادامه داد: در راستای ایجاد وحدت و رفع شبهه راهکارهای فرهنگی و سیاسی باید مدنظر باشد که در این زمینه تاسیس دانشگاه‌های مذاهب اسلامی و تدوین منشور وحدت در دستور کار باشد.

به گفته بدرخانی، راه‌اندازی بازار مشترک در بکارگیری راهکارهای اقتصادی نیز باید مدنظر باشد که در تقویت وحدت بین مذاهب نقش بسزایی دارد.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری و بسیاری از رهبران مسلمان، حادثه تروریستی نماز جمعه خان آباد در افغانستان را محکوم کردند که منجر به شهادت و مجروح شدن بیش از ۱۰۰ نفر از مسلمانان مظلوم شد.

امام جمعه موقت ساوه تصریح کرد: آمریکا پس از طولانی‌ترین حضور نظامی به مدت ۲۰ سال مجبور به خروج از افغانستان شد و اینک تنها نقطه بازگشت برای آنها ایجاد خلأ امنیتی و درگیری داخلی است که داعش برای این برنامه بهترین گزینه است.

بدرخانی عنوان کرد: هدف دیگر استکبار جهانی ایجاد و تقویت اختلافات مذهبی مانند جنگ شیعه و سنی و قومی است به همین دلیل تداوم ناامنی در افغانستان بهترین حالت برای آمریکاست.

وی گفت: احیای داعش توسط صهیونیست‌ها با هدف درگیر کردن ایران، روسیه و چین در بحران احتمالی است که از طریق جنگ داخلی دنبال می‌کند تا توان کشورهای رقیب کاهش یابد اما بیداری و هوشیاری امت اسلامی توطئه دشمنان را نقش بر آب خواهد کرد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha