امام جمعه مهاباد: پیامبر اعظم (ص) شایسته‌ترین الگو برای بشریت است

مهاباد- ایرنا- امام جمعه مهاباد گفت: پیامبر بزرگوار اسلام (ص) برجسته‌ترین نمونه کمال انسانی و شایسته‌ترین الگوی برای سعادت بشریت است.

ماموستا عبدالسلام امامی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مهاباد با تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت پیامبر اکرم (ص) افزود: پیامبر گرامی اسلام و خاندان نبوت جهالت و گمراهی را در جهان اسلام از بین بردند و الگوی تمام نمای بشریت تا روز قیامت شدند.

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) به تمام ماموریت های الهی در جهان عمل کرد، اظهار داشت: تمام مفسران و دانشمندان دوران مختلف از عظمت و دانایی آن حضرت در تعجب هستند و قوانین ایشان برای تمام جهانیان و در تمام دوران کاربرد عینی دارد.

امام جمعه مهاباد اضافه کرد: سیره نبوی برای همه بشریت الگویی شایسته و نجات‌بخش است که ما وظیفه داریم در سخت‌ترین شرایط با الگو و الهام‌گیری از این برجستگی‌ها زمینه سعادت فردی و اجتماعی را شکل دهیم.

ماموستا امامی با بیان اینکه رحمت و دین پیامبر (ص) به تمام جهانیان رسیده است، تاکید کرد: نمونه های رفتاری و اخلاقی پیامبر هم باید برای انسان های امروزی درسی باشد تا بتوان در دنیای امروزی نیز به قناعت و بردباری لازم دست پیدا کنیم.

وی در ادامه ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی افزود: افتتاح ایستگاه پلیس راه مهاباد و همچنین راه اندازی کمیسیون تخلفات ماده ۵ در این شهرستان اتفاق خوبی بود که با همکاری نیروی انتظامی تحقق یافت.

ماموستا امامی گفت: با تلاش ماموران انتظامی و نظامی امنیت قابل ستایشی در سطح جامعه فراهم شده و امیدوارم این امنیت در همچنان در این سرزمین حاکم باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha