۲۳ مهر ۱۴۰۰، ۱:۱۴
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 84504647
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کمیته ایثار و شهادت کمیسیون فرهنگی مجلس تشکیل می‌شود

شهرکرد -ایرنا-  عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی کمیته ایثار و شهادت تشکیل خواهد شد.

 حجت‌الاسلام حسین جلالی عصر پنجشنبه در کارگروه کمیسیون فرهنگی ایثار و شهادت که در مرکز بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان برگزار شد، افزود: هم‌اکنون در کمیسیون فرهنگی مجلس، کمیته‌های حمایت از فضای مجازی، کمیته ورزش، کمیته جمعیت و کمیته گردشگری فعال است و کمیته فرهنگ ایثار و شهادت نیز تشکیل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در  کشور سه هزار صندلی برای مسوولان وجود دارد، گفت: برای صندلی ۷۳ شهید تقدیم نظام شده است.

جلالی اظهار داشت: ترویج و بزرگداشت فرهنگ ایثار و شهادت نباید به احداث المان‌ها، یادمان‌ها و گلزارهای شهدا ختم شود بلکه باید این المان و یادمان‌ها در راستای تعظیم شعائر باشد.

وی بر تشکیل کارگروه خاص در کمیسیون فرهنگی برای ساماندهی برنامه‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و توسعه برنامه‌های محتوایی در این حوزه تاکید کرد و گفت: شهدا را نباید با احداث یادمان‌ها و گلزار شهدا محصور کرد، بلکه باید این اماکن پایگاهی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شوند.

عضو هیات رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به برگزاری  یادواره شهدا به عنوان یک برنامه در راستای ترویج این فرهنگ و تجلیل و تکریم خانواده شهدا و ایثارگران اشاره کرد و گفت: باید از هزینه‌های اضافی در این یادوارها جلوگیری کرد و برنامه‌های در شان شهدا به سادگی و به دور از هزینه‌های بالا برگزار شود.

تکمیل موزه دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری ۶۷۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه احداث موزه دفاع مقدس از سال ۸۹ در استان آغاز شد، گفت: برای تکمیل این موزه ۶۷۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

سرهنگ منوچهر ذوالفقاری افزود: این مرکز در زمینی به مساحت پنج هکتار و زیربنای ۶هزار مترمربع در هشت طبقه احداث شده که تا کنون برای احداث این مرکز ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ۱۲۱ شهید در ۳۹ نقطه از استان به خاک سپرده شده است، گفت: ساخت یادمان‌های شهدای گمنام از سال ۸۵ آغاز شد و احداث  ۱۹ یادمان شهید گمنام در استان نیازمند  ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار است.

ذوالفقاری اظهار داشت: برای تهیه دانشنامه دفاع مقدس در استان در سه حوزه اشخاص و شهدا، نظامی و اجتماعی و فرهنگی با کمبود اعتبار مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۰۰ اثر هنری و ۴۰ کتاب در حوزه ایثار و شهادت  استان تولید شده است، افزود: برنامه‌ریزی در راستای تولید یک اثر تله‌فیلم و یک اثر سریال با موضوع دفاع مقدس آغاز شده است.

ذوالفقاری تاکید کرد: ۱۰ میلیارد ریال برای ساخت و نصب المان پدر شهیدان سمیع در فرخ‌شهر، المان شهید دریاقلی سورانی در شهر بن و المان شهدای مدافع حرم در امامزاده دوخاتون شهرکرد مورد نیاز است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری در پایان یادآور شد: درس۲ واحدی علوم و معارف دفاع مقدس به‌صورت واحد اصلی در دانشگاه باید تدوین شود که این موضوع هنوز معطل مانده است.

به گزارش ایرنا،  چهارمحال و بختیاری به‌ عنوان دومین استان کشور  میزبان اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و تعدادی از مسوولان ملی شامل معاونان وزیران میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی از چهارشنبه شب تا روز جمعه برای بررسی مسائل فرهنگی چهارمحال و بختیاری در این استان حضور دارند و در نشست‌های تخصصی با حضور فعالان فرهنگی استان، دیدگاه‌های مدیران، کارشناسان و صاحب‌نظران استان در خصوص مسائل فرهنگی این استان را بررسی می‌کنند.

در این سفر در چهار محور شامل برگزاری شورای فرهنگ عمومی، تشکیل کارگروه‌های تخصصی، بازدیدهای میدانی با حضور کارشناسان خبره در شهرستان‌های شهرکرد، سامان، ‌بن، بروجن، فارسان و لردگان و امضای سند نهایی سفر برگزار می‌شود.

چهارمحال و بختیاری ۱۰ شهرستان با نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha