بارندگی ها در آذربایجان غربی طی ۳ ماه آینده کمتر از نرمال است

ارومیه- ایرنا-رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: براساس خروجی مدلهای پیش بینی بلندمدت، طی سه ماه آبان، آذر و دی در مقایسه با آمار مشابه بلندمدت، میزان بارندگی در جنوب و مرکز استان کمتر از نرمال و در شمال استان در حد نرمال پیش بینی می شود.    

مهدی صابری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دمای هوای استان نیز طی سه ماه آبان، آذر و دی ماه در مقایسه با آمار مشابه در بلندمدت، بین ۰.۵ تا ۱ درجه بیشتر از نرمال پیش بینی می شود.

وی با اشاره وضعیت هوای استان در ۲۴ ساعت آینده گفت: طبق آخرین تصویر ماهواره هواشناسی پوشش ابری منطقه و ابرناکی آسمان آذربایجان غربی به سبب عبور امواج تراز میانی جو وجود دارد ولی بارش چندانی در پی نخواهد داشت.

صابری گفت: در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان چالدران در شمال آذربایجان غربی با سه درجه، سردترین و بوکان در جنوب استان با ۲۹ درجه سانتی گراد بالای صفر گرم ترین شهر بود؛ دمای ارومیه مرکز استان هم بین ۶ و ۲۳ درجه سانتی گراد بالای صفر گزارش شد.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی با اشاره به نوسان دمای استان بیان کرد: افزایش چهار تا ۶ درجه ای دمای هوا که از روز یکشنبه آغاز شده تا چهارشنبه ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی دارای ۸۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که از این میزان ۶ میلیون تن محصول سالانه تولید می شود و لازم است تا پیش بینی های هواشناسی در روند کاشت، داشت و برداشت لحاظ شود.

این استان سالانه به طور متوسط ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیمتر بارندگی دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha