لزوم اجرای توافقنامه راهبردی ایران و چین برای توسعه مراودات بندری

تهران- ایرنا- مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: به عنوان ناوگان ملی تقاضا داریم در قالب توافقنامه‌های راهبردی بین دو دولت ایران و چین برخی محدودیت‌های تردد به بنادر چین برداشته و این روابط توسعه یابد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «محمدرضا مدرس‌خیابانی» عصر امروز (سه‌شنبه) در مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانوردی با بیان اینکه در سال مانع‌زدایی تولید و پشتیبانی‌ها در جهت اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب تمام تلاش خود را در مجموعه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برای حفظ پشتیبانی از تولید به کار برده‌ایم، تصریح کرد: ناوگان ملی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تقاضا دارد که با توجه به توانمندی‌های این ناوگان بحث پشتیبانی لجستیکی از تولید کشور در اختیار دستان توانای ایرانی قرار گیرد.

وی با یادآوری اعزام نفتکش‌های ایرانی به ونزوئلا در سال گذشته، افزود: در سال ۹۹؛ پنج فروند نفتکش ذیل فشار تحریمی و تهدیدهای دشمنان به ونزوئلا اعزام شدند که ۲ فروند از آنها متعلق به کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بود که پیام پر مهر رهبر معظم انقلاب را در پی داشت و به برگ زرینی در تاریخ حوزه دریایی کشور بدل شد.

مدرس خیابانی با بیان اینکه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران هم اکنون ۱۶۷ هزار جعبه کانتینر به ظرفیت ۲۴۵ هزار TEU در اختیار دارد، افزود: این دارایی‌ها همزمان با استفا