فضای کسب و کار اردبیل با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بهبود می‌یابد

اردبیل - ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: فضای کسب و کار در استان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بهبود می‌یابد.

به گزارش ایرنا،ارژنگ عزیزی روز سه‌شنبه در آیین افتتاح نمایندگی شرکت تامین سرمایه تمدن در اردبیل افزود:یکی از محدودیت‌های سرمایه‌گذاری دولتی کمبود منابع مالی است که تامین آن از سوی بانک‌ها نیز چندان مقدور نیست و اگر بدنبال توسعه کسب و کارها هستیم چاره ای جز تامین مالی برای سرمایه‌گذاری از طریق بخش خصوصی نیست.

وی با بیان اینکه آشنایی بنگاه‌های اقتصادی با روش تامین منابع مالی از بازار سرمایه ضروری است گفت:برخی از افراد در اجرای طرح های بزرگ نمی‌توانند بنگاه‌دار خوبی باشند و دلیل آن عدم آشنایی آنها با بازار سرمایه می‌باشد که لازم است در این زمینه آموزش و فرهنگ سازی بیشتری صورت گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل ادامه داد:هرگونه توسعه و تقویت سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال در بخش‌های مختلف گردشگری ،کشاورزی ،صنعت و خدمات در این استان نیازمند همکاری بین‌بخشی و همراهی بانک‌های عامل در پرداخت به موقع تسهیلات بانکی مصوب کارگروه اشتغال و یا ستاد تسهیل است.

عزیزی اظهارکرد: برای تحقق بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تولید ، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها لازم است که بانک‌ها پای به پای اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع سرمایه‌گذاری از واحدهای تولیدی حمایت کنند.

وی با اشاره به افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در شهرک‌های صنعتی استان خواستار ایجاد ظرفیت‌های قانونی برای حمایت از ایجاد شهرک‌های صنعتی بخش خصوصی شد.

معاون استاندار اردبیل در ادامه همچنین با اشاره به مشکلات سرمایه‌گذاری در استان‌های کم‌برخوردار خواستار اختصاص خط اعتباری ویژه برای استان‌های کم‌برخوردار در قانون بودجه شد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha