سرمایه‌گذاری ۵۰میلیارد تومانی بخش خصوصی درطرح‌های دوشنبه‌های استارتاپی

تهران- ایرنا- مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی از سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی روی طرح های دوشنبه های استارتاپی خبر داد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه وآموزش ایرنا، مصطفی بغدادی روز دوشنبه در سی و دومین رویداد دوشنبه‌های استارتاپی در حوزه آموزش که به صورت آنلاین در صندوق نوآوری درحال برگزاری است، افزود: در این رویدادها تلاش داریم تیم‌ها و سرمایه پذیران را شناسایی و آنها را به سرمایه گذاران معرفی کنیم.

وی بیان کرد: در این فرآیند در زمینه توانمندسازی تیم‌های استارتاپ و سرمایه گذاری جسورانه روی طرح‌ها و کسب و کارهای استارتاپی اقدام کرده‌ایم. امید است استارتاپ‌های حاضر در این رویداد بتوانند مسیر رشد و تکامل خود را طی کنند.

بغدادی تاکید کرد: در ۳۱ دوره رویداد دوشنبه‌های استارتاپی میزبان ۲۲۲ تیم بودیم و مشارکت ۴۰ درصدی تیم‌های خارج از استان تهران موجب شد به سمت برگزاری رویدادهای استانی استارتاپ حرکت کنیم.

مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی یادآور شد: اولین رویداد استانی دوشنبه‌های استانی در استان کرمان برگزار شد. ۱۳ تیم در رویداد استانی کرمان حاضر بودند که ۶ تیم پیشنهادهایی در قالب‌های پیش خرید، سرمایه گذاری یا پلتفرم تامین مالی جمعی دریافت کردند.

وی افزود: دومین رویداد استانی دوشنبه‌های استانی در استان قزوین و سومین آن را در استان سمنان برگزار می شود.

 بغدادی گفت: از میان ۲۲۲ تیم استارتاپی که در این رویدادها شرکت کردند، برای ۶۰ تیم ۳۷۰ جلسه B۲B سرمایه گذاری برگزار شد که از این تعداد ۱۷ تیم موفق به جذب سرمایه گذاری شدند.

وی حجم سرمایه گذاری روی ۱۷ استارتاپ رویدادهای دوشنبه‌های استارتاپی را حدود ۵۰ میلیارد تومان ذکر کرد و ادامه داد: علاوه بر این ۱۴ تیم دیگر در حال طی کردن مراحل نهایی مذاکره برای جذب سرمایه هستند.

بغدادی با توضیح بررسی‌های انجام شده در زمینه عملکرد رویداد دوشنبه‌های استارتاپی، افزود: بر اساس جمع بندی‌های این مطالعات، میزان سرمایه گذاری روی طرح‌های VC بین یک تا چهار درصد است، به این معنا که یک تا چهار درصد این طرح‌ها سرمایه لازم را جذب کردند.

وی گفت:  ۷.۷ درصد از طرح‌هایی که روی استیج دوشنبه‌های استارتاپی قرار می‌گیرند، موفق به جذب سرمایه شدند، در رویداد امروز ۶ تیم در حوزه آموزش طرح‌های خود را عرضه می‌کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha