۱۸ مهر ۱۴۰۰، ۱۲:۱۸
کد خبرنگار: 851
کد خبر: 84499077
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۱ درصد کانون های مساجد برتر کشور مربوط به گیلان است

رشت – ایرنا - مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری استان گیلان گفت :کانون های فرهنگی هنری مساجد استان به این توانمندی رسیده اند که بتوانند به جایگاه شایسته ای در کشور دست یابند بطوریکه ۱۱ درصد کانون های مساجد منتخب و برتر کشور مربوط به گیلان است.

حجت الاسلام محمدعلی رضوانی نژاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کانون های فرهنگی هنری مساجد توانسته است با برنامه ریزی شایسته تمام فعالیت های فرهنگی اجتماعی در سطح مساجد و خانوارهای پیرامون آن را در قالب حدود ۵۰ برنامه ساماندهی کند و با امتیاز دهی به این فعالیت ها توانمندی جوانان فعال در کانون ها و مساجد را به شایستگی رصد نماید.

وی خاطرنشان کرد: یکی از الزامات مدیریتی ،اشراف علمی و دارابودن تحصیلات عالیه برای جوان انقلابی است که با توجه به طولانی بودن دوره تحصیلات عالیه ،ایجاد توانمندی مدیریتی در جوانان را نمی توانیم به پس از اتمام  دوران تحصیل واگذار کرد ؛لذا پرورش و کسب تجارب مدیریتی باید در دوران تحصیل ،دانش آموزی و دانشجویی این جوانان رخ دهد؛ با این نگاه واگذار نمودن امور به جوانان برای کسب تجارب مدیریتی در عرصه های فرهنگی هنری و اجتماعی بستر شایسته تحقق این آرمان های متعالی را فراهم می سازد که کانون های مساجد توانسته با برنامه ریزی در این راستا گام بردارد.
حجت الاسلام رضوانی نژاد ،موفقیت کانون های مساجد استان را مرهون ایجاد شرایط مناسب حضور مخاطبان پرشمار و علاقمند به فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانست که مساجد را پایگاه مناسبی برای ظهور خلاقیت‌های خود دانسته‌اند.

وی افزود: هر گونه حمایت از کانون‌ها منوط به توانمندی در این عرصه است و مدیران کانون‌ها با انتخاب بیش از ۱۴ نیروی جوان بعنوان کادر کانون می‌توانند ضمن مدیریت فعالیت اعضا در سطح مساجد ، بستر شایسته ای برای کسب تجربه‌های مدیریتی جوانان فراهم نمایند.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری استان گیلان ابراز امیدواری کرد با کمک ائمه مساجد و هیات امناء ،بتوان با ایجاد تحول در مدیریت کانون های فرهنگی  هنری، ضمن ایجاد بستر شایسته برای تجربه مدیریتی جوانان ، سهم کانون های استان را در جذب حمایت های بیشتر برای پرورش هر چه بهتر جوانان مومن انقلابی در بستر مساجد بیش از پیش فراهم نمود.

۹۴۰ کانون فرهنگی هنری مساجد در گیلان فعال است.
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha