اوقاف ملایر ۹۵ میلیارد تومان برای سه طرح اقتصادی سرمایه‌گذاری می‌کند

همدان- ایرنا- رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر از سرمایه‌گذاری ۹۵ میلیارد تومانی برای اجرای سه طرح اقتصادی و خدماتی در این شهرستان خبر داد و گفت: اجرای پروژه بازار مبل و منبت، هایپرمارکت مسکن مهر و جایگاه سوخت اولویت امسال این اداره در حوزه عمران است.

به گزارش ایرنا؛ حجت الاسلام "ابوذر عباسی" روز یکشنبه به مناسبت دهه وقف در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای اجرای بازار مبل و منبت ملایر با زیربنای ۱۴ هزار مترمربع ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برآورد شده که با صدور نقشه پروانه آن، بزودی با برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار، عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

وی افزود: برای اجرای هایپرمارکت مسکن با زیربنای پنج هزار مترمربع ۲۵ میلیارد تومان و برای احداث جایگاه سوخت نیز با زیربنای ۶ هزار مترمربع اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر ادامه داد: با اجرای این پروژه‌ها اشتغال خوبی در ملایر ایجاد می‌شود و بدون نقش بسزایی در توسعه فرهنگی و رونق اقتصادی شهرستان ایجاد خواهد شد.

حجت الاسلام عباسی درآمد موقوفات این شهرستان از ابتدای امسال تاکنون را بیش از ۶ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: سال گذشته میزان درآمد موقوفات این شهرستان ۱۳ میلیارد تومان بود که بیش از هفت میلیارد تومان آن در راستای اجرای نیت واقف و بیشتر در حوزه دارو، درمان و تجهیزات پزشکی هزینه شد.

وی موقوفات شادروان سیف‌الدوله را بزرگترین موقوفات این شهرستان عنوان و بیان کرد: بیشتر موقوفات سیف‌الدوله در زمینه درمانی‌، علمی، آموزشی، فرهنگی، روضه‌خوانی و اطعام‌دهی است که از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۴۰ هزار نفر از افراد کم‌برخوردار و نیازمند اطعام‌دهی شدند.

اوقاف ملایر ۹۵ میلیارد تومان برای سه طرح اقتصادی سرمایه‌گذاری می‌کند

تجهیز ۲۵ تخت بیمارستانی موقوفه در بیمارستان امام حسین(ع) ملایر

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر گفت: در مدت یاد شده بیش از ۱۳ هزار سبد کالا بین گروه‌های هدف و مناطق حاشیه شهر در قالب طرح "شمیم حسینی" توزیع شد که ارزش هر بسته بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان بود.

حجت الاسلام عباسی مساعدت به دانش‌آموزان در ۶۶ مدرسه و پرداخت کمک هزینه تحصیلی، توزیع بیش از سه هزار و ۳۰۰ بسته نوشت‌افزار بین دانش‌آموزان نیازمند و پرداخت ماهیانه بیش از ۵۰ میلیون تومان کمک هزینه تحصیلی به طلاب پنج حوزه علمیه این شهرستان را از دیگر اقدامات در سال‌جاری برشمرد.

وی با ببان اینکه در راستای اجرای نیت واقف در حوزه درمانی، یک بخش مجزا با ۲۵ تخت در بیمارستان امام حسین(ع) در اختیار بیماران نیازمند و صعب‌العلاج قرار گرفته است، ادامه داد: در زمان همه‌گیری کرونا این بخش در اختیار بیماران کرونایی قرار داده شد و از یک تا سه میلیون تومان به بیماران سخت درمان کرونایی مساعدت شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر همچنین به اهدای تجهیزات اتاق عمل بخش موقوفه بیمارستان امام حسین(ع) با ۱۲۰ میلیون تومان اعتبار، پرداخت بیش از ۶۰۰ میلیون تومان هزینه دارویی به بیماران بی‌بضاعت و صعب‌العلاج، توزیع بیش از ۱۰ هزار ماسک رایگان بین مراکز درمانی، بیماران بستری و کادر درمان، تجلیل از کادر درمان طی چندین مرحله، توزیع ۱۰ هزار عدد ماسک و پد بهداشتی همزمان با ماه محرم و صفر از دیگر اقدامات در راستای اجرای نیت واقف اشاره کرد.

اوقاف ملایر ۹۵ میلیارد تومان برای سه طرح اقتصادی سرمایه‌گذاری می‌کند

هزینه‌کرد ۳۰۰ میلیون تومان برای تجهیز پارک بانوان ملایر

حجت الاسلام عباسی به مرمت و نگهداری بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص این شهرستان اشاره و اظهار داشت: امسال بیش از ۱۰۰ میلیون تومان برای اجرای نمای بقعه متبرکه آستان امامزاده ابراهیم(ع) طجر سامن، ۵۰ میلیون تومان برای محوطه‌سازی امامزاده اکبر روستای کرکان، بیش از ۱۰ میلیون تومان برای نگهداری بقعه امامزاده سعید و عبدالله(ع) روستای آورزمان و ۳۰۰ میلیون تومان برای ساخت و طراحی سر درب امامزاده روستای زمان‌آباد هزینه شد.

وی همچنین به هزینه‌کرد ۲۰۰ میلیون تومان برای طراحی ورودی امامزاده عبدالله(ع) ملایر، بیش از ۲۰۰ میلیون تومان برای محوطه‌سازی و دیوارکشی استخر سیفیه، بیش از ۱۵۰ میلیون تومان برای ساخت ۱۰ سوئیت خوابگاه دانشکده علوم قرآنی، ۴۰۰ میلیون تومان برای بازسازی و نگهداری فضای سبز مقبره سیف‌الدوله، ۳۰۰ میلیون تومان برای تعمیر و نگهداری پارک بانوان و ۲۵۰ میلیون تومان برای تعمیر مدرسه نمونه سیفیه اشاره کرد.

اوقاف ملایر ۹۵ میلیارد تومان برای سه طرح اقتصادی سرمایه‌گذاری می‌کند

رییس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر با بیان اینکه امسال چهار وقف جدید انتفاعی در این شهرستان ثبت شد، ادامه داد: اوقاف و امور خیریه این شهرستان یک پروژه مشارکتی با موقوفه همدان شامل یک مجتمع در چهار راه فرهنگ با ۱۷ واحد تجاری و اداری امسال احداث کرد که بیش از ۱۵۰ میلیون تومان برای تعمیر و تجهیز آن هزینه شد.

حجت الاسلام عباسی با تاکید بر اینکه حتی یک ریال از درآمد موقوفات ملایر در راستای اجرای نیت واقف در خارج از شهرستان هزینه نمی‌شود، عدم پرداخت حقوق موقوفات از سوی متصرفان و مستاجران را یکی از عمده‌ترین مشکلات برشمرد و گفت: برخی در پرداخت حق موقوفات کم لطفی می‌کنند، در حالی‌که استطاعت مالی دارند و از طرفی املاک مسکونی خود را به تجاری تبدیل کرده‌اند.

به گزارش ایرنا؛ ۶۳.۵ درصد از اراضی شهرستان ملایر موقوفه است و دارای ۱۹۵ موقوفه است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha