سازمان ثبت اسناد موظف به برگزاری آزمون سالانه سردفتری شد

تهران - ایرنا - نمایندگان مجلس شورای اسلامی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور را موظف کردند هرساله از طریق سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به برگزاری آزمون سردفتری و دفتریاری اقدام نماید.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی، نمایندگان با ماده ۴ طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب وکار موافقت کردند.

براساس ماده ۴ این طرح؛ ماده ۵ قانون دفاتر اسناد رسمی و کانون سردفتران و دفتریاران مصوب ۲۵ تیرماه ۱۳۵۴ با اصلاحات و الحاقات بعدی اصلاح می‌شود.

بر اساس ماده ۵ سازمان ثبت اسناد و املاک کشور موظف است هرساله از طریق سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به برگزاری آزمون سردفتری و دفتریاری اقدام نماید. داوطلبانی که حداقل هفتاد درصد امتیاز میانگین نمرات یک درصد حائزان بالاترین امتیاز را کسب کنند به عنوان پذیرفته شده، جهت طی مراحل مقتضی به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور معرفی می‌شوند.

در ادامه این ماده آمده است: هرگونه انتقال امتیاز موضوع این ماده از جمله انتقال امتیاز موضوع ماده ۶۹ این قانون منوط به قبولی انتقال گیرنده در آزمون مذکور است.

 نمایندگان در جریان بررسی ماده ۵، تبصره این ماده همچنین تبصره‌هایی از مواد ۴ تا ۶ طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب وکار را برای بررسی بیشتر به کمیسیون جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی ارجاع دادند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha