۸۰ ویژه برنامه به مناسبت هفته وقف در فارس برگزار می‌شود

شیراز-ایرنا-مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس گفت: بیش از ۸۰ ویژه برنامه به مناسبت هفته وقف ازجمله اجرای طرح درمان رایگان شهروندان شیراز برگزار می شود.

حجت‌الاسلام سید عباس موسوی روز شنبه در نشست خبری با بیان اینکه هفته وقف امسال از ۲۸ صفر آغاز شده است،افزود: طرح رایگان درمان از محل موقوفات مرحوم نمازی و پوستچی اجرا می‌شود که شامل ویزیت رایگان، بینایی سنجی رایگان و درمان نیازمندان در محلات کم برخوردار شیراز است.
موسوی با بیان اینکه دیدار با علما، برپایی میز خدمت و ارائه مشاوره در مورد وقف، از دیگر برنامه‌های هفته وقف امسال است، گفت: برگزاری نشست‌های تخصصی و صنفی وقف به منظور ترویج سنت حسنه وقف، اجرای طرح ماندگار و تهیه و توزیع ۴ هزار بسته معیشتی از محل موقوفات به نیازمندان و جامعه هدف فارس، اجرای طرح مهر تحصیلی و توزیع ۳ هزار بسته لوازم‌التحریر، برگزاری همایش یاوران وقف با حضور مسئولان استانی در حرم مطهر سیدعلاءالدین از دیگر برنامه‌های هفته وقف در استان است.
معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف فارس نیز در این نشست بیان کرد: در ایام ماه محرم و صفر امسال یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به ۷۰۰ هیئت مذهبی در فارس از محل موقوفات کمک شد.
حجت‌الاسلام رحیم صفری گرایی افزود: در دهه آخر ماه صفر امسال نیز به ۷۰ موکب در سطح شهر شیراز به مبلغ ۳ میلیارد تومان کمک شد و همچنین با حفظ کرامت انسانی نیازمندان از محل درامد موقوفات فارس مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان به صورت نقدی در این ایام به آنها پرداخت شد.
وی گفت: در هفته وقف امسال تاکنون شاهد ثبت ۶ وقف جدید بوده‌ایم که ۳ مورد آن مربوط به شهرستان جهرم است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha