۱۷ مهر ۱۴۰۰، ۱۵:۲۴
کد خبر: 84498084
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرمانداری تالش افزایش سهمیه آرد نانوایان را پیگیری می‌کند

آستارا - ایرنا - معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار تالش با بیان این که تقاضا برای خرید و مصرف نان در این شهرستان افزایش یافته از پی گیری برای افزایش سهمیه آرد نانوایی‌ها خبر داد.

زینب افراز روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در مرداد و شهریور ماه برای تعدادی از نانوایی ها سهمیه فوق العاده آرد از استان تامین کردیم و برای مهر ماه نیز سهمیه فوق العاده تقاضا کرده ایم.

وی افزایش جمعیت به علت زاد و ولد و رواج مهاجرت به تالش، گردشگرپذیر بودن این شهرستان، بیماری برخی از شاطرها، تعطیلی خودسرانه تعدادی از نانوایی ها، گرانی برنج و افزایش تقاضای خرید نان را از دلایل تشکیل صف در مقابل برخی نانوایی ها اعلام کرد.

وی ادامه داد: برای برخورد با مصادیق تعطیلی خودسرانه، کم فروشی و دیگر تخلفات نانوایی ها کارگروه تعزیرات آرد و نان را فعال کرده ایم و تذکر کتبی و شفاهی، قطع موقت و در نهایت حذف سهمیه آرد در انتظار نانوایان متخلف است.

افراز،  میزان سرانه آرد هر شهروند را ماهانه هفت و نیم کیلوگرم اعلام و اضافه کرد: میزان مصرف سرانه نان، افزایش قابل توجهی یافته است و باید با تامین آرد به موقع، کمبودها مرتفع شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار تالش بالا بودن هزینه های پخت نان و افزایش بهای آب، برق، گاز و اجاره نانوایی ها را از مشکلات نانوایان عنوان و تصریح کرد: دغدغه های نانوایان را درک و لمس می کنیم اما افزایش بهای نان در اختیار فرمانداری نیست و هیچ نانوایی حق ندارد به بهانه مقرون به صرفه نبودن پخت نان مرتکب تخلف شود.

او به وجود ۴۰۰ نانوایی در تالش اشاره و ابراز امیدواری کرد با نظارت مستمر بازرسان کارگروه آرد و نان، فعالیت کارگروه تعزیرات آرد و نان، پیگیری افزایش سهمیه آرد، همکاری نانوایان و همراهی مردم مشکل نان به زودی برطرف شود.

امام جمعه تالش روز گذشته در خطبه های نماز جمعه با اشاره به گلایه شهروندان از کمبود نان در برخی نانوایی ها، رسیدگی و رفع این مشکل را از سوی مسئولان خواستار شده و دادستان دادسرای عمومی و انقلاب تالش نیز به همراه تنی چند از مسئولان محلی، از نانوایی ها بازدید کرده بود.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha