امسال بیش از ۱۰۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در میاندوآب کشف شد

مهاباد- ایرنا- فرمانده انتظامی میاندوآب‌ گفت: امسال با تلاش ماموران انتظامی ۱۹۴ فقره عملیات در راستای کشف کالای قاچاق در این شهرستان اجرا شده و ۱۰۷ میلیارد و ۵۶۰ میلیون ریال کالا کشف شده است.

سرهنگ فخرالدین رستم‌پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران به مناسبت هفته ناجا اظهار داشت: در این زمینه ۱۶۵ دستگاه خودرو توقیف و ۲۰۷ نفر نیز دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

وی در خصوص عملکرد پلیس میاندوآب‌ در زمینه مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: در ۶ ماه امسال ۱۷۳ نفر قاچاقچی و توزیع کننده مواد مخدر در این شهرستان دستگیر شدند که در مدت مشابه سال قبل این تعداد ۱۶۸ نفر بود.

فرمانده انتظامی میاندوآب‌ با بیان اینکه امسال ۲۱۰ نفر معتاد جمع آوری و تحویل کمپ‌های ترک اعتیاد شدند، افزود: همچنین امسال ۷۵ طرح در راستای فرهنگ‌سازی و آگاهی بخشی برای مردم در حوزه مواد مخدر اجرا شده و پنج شبکه توزیع کننده مواد مخدر در این شهرستان متلاشی شده است.

سرهنگ رستم‌پور اضافه کرد: امسال ۶۴۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر در میاندوآب کشف و ۳۸۳ نفر در این زمینه دستگیر شدند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه افزایش اعتماد عمومی مردم از رویکردهای مهم پلیس است، اظهار داشت: حفظ اقتدار و استفاده از نظرات و دیدگاه‌های کارشناسان از جمله دیگر رویکردهای مهم پلیس است.

وی با تاکید بر اینکه باید آگاهی های مردم نسبت به برخی قوانین و وظایف پلیس افزایش یابد، گفت: ماموریت اصلی پلیس میاندوآب‌ اولویت دادن و برطرف کردن چالش‌هایی است که نارضایتی مردم را تحت‌الشعاع قرار داده است.

فرمانده انتظامی میاندوآب‌ با اشاره به استفاده از نظر نخبگان، اندیشمندان و متفکران در راستای پیشبرد اهداف پلیس اولویت دیگر پلیس است، اظهار داشت: پلیس در این شهرستان علاوه بر مواجه بودن با برخی چالش‌ها با برخی انتظارات از سوی مردم و مسوولان همراه است، هر چند مردم عملکرد پلیس را می‌بینند ولی رسیدگی و اجرای برخی امور تنها وظیفه پلیس نیست.

سرهنگ رستم‌پور افزود: به طوری که مشکل ناشی از ترافیک و یا سدمعبر در سطح شهر میاندوآب متوجه عوامل انتظامی است در حالی که کاستی از سوی پلیس (سهل‌انگاری همکاران) وجود دارد ولی پلیس در برطرف کردن این مشکلات به تنهایی نقش نداشته و سازمان های مرتبط از جمله شهرداری در این قضیه دخیل هستند.

وی با بیان اینکه پلیس در سدمعبر به هیچ وجه نقشی ندارد، گفت: ترافیک ناشی از سد معبر در سطح شهر موجب نارضایتی مردم از پلیس می‌شود در حالی که باید شهرداری آن را مدیریت کند.

وی اضافه کرد: همچنین در بحث جمع‌آوری معتادان متجاهر، انتظارات از پلیس بیشتر است و این در حالی است که پلیس قدرت کافی برای جمع‌آوری معتادان را دارد به شرطی که سازمانی وجود داشته باشد که آنان را از ما تحویل گیرد.

وی ادامه داد: در این راستا چهار باب کمپ ترک اعتیاد (ماده ۱۵) زیر نظر بهزیستی فعالیت دارد که معتادان به صورت خود معرف و یا از سوی خانواده‌ها معرفی می‌شوند که نگهداری معتاد در آنها هزینه بر است و معتادان متجاهر هم به منزله کارتن خواب است و نگهداری آنان برای کمپ‌های ماده ۱۵ به صرفه نیست ولی به سبب تعاملاتی که با برخی ارگان‌ها وجود دارد برخی را که به این کمپ‌ها می‌فرستیم که به صورت مقطعی است و پس از مدتی آزاد می‌شوند.

فرمانده انتظامی میاندوآب‌ با اشاره به اینکه برخورد با اراذل و اوباش، مورد اهتمام جدی پلیس این شهرستان است، افزود: پلیس در این قضیه با کسی مماشات ندارد و در صورت مشاهده افرادی که مخل نظم عمومی هستند، بدون درنگ برخورد خواهد کرد.

سرهنگ رستم‌پور با بیان اینکه مشکل اصلی در این راستا به علت محدودیتهای کرونایی، تعطیلی مراکز تعویض پلاک اعلام می‌شد، گفت: برخی آن را بهانه و ایجاد ناامنی می‌کردند که پس از مدتی این مراکز در ۲ نوبت به شهروندان خدمات ارایه می دادند تا بهانه‌ای وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه در روزهای گذشته سه نفر اراذل و اوباش که با ایجاد ناامنی مخل نظم و انضباط عمومی بودند، دستگیر شدند، اظهار داشت: همچنین در این راستا بیش از ۱۰۰ دستگاه خودرو توقیف شده است.

برنامه های هفته ناجا امسال با شعار "پلیس هوشمند و امنیت پایدار" از ۱۷ تا ۲۳ مهرماه اجرا می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha