۱۷ مهر ۱۴۰۰، ۱۴:۴۶
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 84497963
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۰ درصد مرز گلستان با ترکمنستان به سیستم الکترونیکی مجهز شد
عکس آرشیوی است

گنبدکاووس - ایرنا - فرمانده هنگ مرزی اترک گلستان از نصب تجهیزات و سیستم‌های الکترونیکی جهت پایش مرزی در ۶۰ درصد خط مشترک مرزی این استان شمالی با کشور ترکمنستان خبر داد و گفت که عملیات نصب تجهیزات در باقیمانده نوار مرزی نیز تا پایان امسال انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ محمدباقر نجفی نژاد روز شنبه در نشست خبری به‌مناسبت هفته ناجا (۱۷ تا ۲۳ مهر) اظهارداشت: هنگ مرزی اترک گلستان ۳۴۸ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان دارد که از ابتدای امسال عملیات نصب تجهیزات و سیستم‌های الکترونیکی پایش مرزی در این استان به منظور رصد و کنترل‌های مرزی با دقت بالا، از محل اعتبارات مرزبانی نیروی انتظامی شروع شد.

وی با تبریک هفته ناجا و قدردانی از همراهی مرزنشینان و مرزبانان در تامین امنیت مرزی، گفت که در سایه این همراهی‌ها و نیز تعامل مطلوب ۲ کشور همسایه، بحمدالله امنیت خوبی در این خطه از ایران اسلامی حاکم است.

سرهنگ نجفی نژاد اضافه کرد: در هفته ناجا برنامه‌های متنوعی توسط هنگ مرزی اترک پیش بینی شده که ویزیت رایگان به همراه توزیع ۴۰ میلیون ریال دارو، برگزاری نشست‌های توجیهی و آموزشی با هدف آگاهی بخشی و آشنایی بیشتر مرزنشینان با قوانین مرزی، دیدار با نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و امام جمعه  گنبدکاووس، دیدار با خانواده معظم شاهد و غبارروبی گلزار شهدا، تجلیل از مرزبانان و خانواده آنها و بازدید اصحاب رسانه از نقاط مرزی بخشی از برنامه‌های این هفته است.

۶۰ درصد مرز گلستان با ترکمنستان به سیستم الکترونیکی مجهز شد

فرمانده هنگ مرزی اترک گلستان، توجه بیشتر مسوولان به بهسازی جاده‌های ارتباطی نواحی مرزی، کمک به رفع مشکل آب شرب و تسریع در گازرسانی به این مناطق را از مهمترین مطالبات مرزنشینان گلستان دانست و گفت: این مطالبات به مسوولان متولی منعکس شده و تلاش‌ها نیز برای رفع آن درحال انجام است.

وی بااشاره به حضور چند روز پیش نماینده مردم گنبدکاووس درمجلس شورای اسلامی در ستاد مرزبانی هنگ مرزی اترک، افزود: دراین نشست علاوه بر منعکس کردن مطالبات مرزنشینان درخواست شد تا همزمان با گازرسانی به روستاهای مرزی، به پاسگاه‌های مرزبانی نیز گازرسانی شود.

سرهنگ نجفی نژاد با ابراز امیدواری جهت گازرسانی به پاسگاه‌های مرزی گلستان، اضافه کرد: هنگ مرزی اترک به منظور کمک به مجموعه بهداشت و درمان و تسریع در واکسیناسیون کرونا، اقدام به راه‌اندازی یک مرکز در شهر گنبدکاووس نمود و تا کنون ۳۰ هزار واکسن تزریق کرده است.

وی افزود: همچنین در سایه همکاری متقابل هنگ مرزی با مرکز بهداشت و انجام اقدامات پیشگیرانه و مقابله با بیماری سالک، خوشبختانه امسال تنها یک تا ۲ مورد از این بیماری مشاهده شد.

فرمانده هنگ مرزی اترک همچنین با اشاره به قدمت بالای ساختمان فعلی این یگان نظامی، از برنامه‌ریزی مرزبانی برای احداث ساختمان جدید طی ۲ سال آینده خبر داد.

هنگ مرزی اترک گلستان، مسوولیت حراست از مرزهای زمینی جمهوری اسلامی ایران با کشور ترکمنستان را در محدوده این استان به طول تقریبی ۳۵۰ کیلومتر برعهده دارد و مقر آن در شهرستان ۳۷۰ هزار نفری گنبدکاووس است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha