۱۷ مهر ۱۴۰۰، ۱۳:۵۳
کد خبرنگار: 1435
کد خبر: 84497812
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 طرح کتاب‌گردی در روستاها و مناطق عشایری دشتی اجرا شد

بوشهر- ایرنا- طرح کتاب‌گردی و هم‌نشینی با کتاب در مناطق روستایی و مناطق عشایری شهرستان دشتی استان بوشهر اجرا شد.

رئیس  اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: این طرح در ۲ روز اخیر به مناسبت ۱۵ مهر ماه روز روستا و عشایر در روستاهای شیخیان، ناصری و دولت‌آباد بخش کاکی و روستاها و مناطق عشایری بخش مرکزی شهرستان دشتی اجرا ویکهزار  جلد کتاب به دانش‌آموزان مدارس این مناطق اهدا شد.

حمید زارعی  افزود: این طرح با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و انس با کتاب در بین کودکان و نوجوانان، تقدیر از دانش‌آموزان در راستای افزایش سرانه مطالعه و ایجاد امید و نشاط اجتماعی در بین اهالی این سه روستا به اجرا درآمد.

وی اضافه کرد: اهدای بسته‌های فرهنگی و آموزشی و اجرای برنامه‌ی قصه‌گویی توسط دانش‌آموزان دیگر برنامه‌های این طرح بود.

زارعی، اجرای این طرح در روستاها را مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد: شور و شوق کودکان و نوجوانان به کتاب غیر قابل توصیف بود که این مهم نشان از علاقه و ظرفیت بالای فرهنگی آنها دارد. 

وی بیان کرد: روز روستا و عشایر فرصتی برای حضور در روستاهای شهرستان بود که موجب شناخت ظرفیت‌ها در بخش‌های مختلف اعم از فرهنگی و هنری و برنامه‌ریزی‌ برای شکوفایی آنان شد. 

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان دشتی نیز گفت: کتاب بهترین و موثرترین ابزار برای توسعه فرهنگی کشور است که با توجه به اهمیت وجود آن در روستاها و مناطق محروم، اجرای طرح‌های کتابخوانی می‌تواند زمینه گسترش عدالت فرهنگی را فراهم کند.

محمد احمدی افزود: توجه به کتابخوانی یکی از راه‌های پیشرفت و توسعه روستاها است که می‌توان این مهم را برای نسل‌های آینده به واسطه کتاب ایجاد کرد.

وی اضافه کرد:  این طرح با مشارکت اداره های فرهنگ و ارشاد اسلامی و کتابخانه‌های عمومی دشتی، کانون بانوان و بسیج سازندگی سپاه امام رضا (ع) دشتی برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha