اقدامات لازم بعد از برگشت کارت و برگه سبز خودرو

تهران - ایرنا - رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور ناجا اقدامات لازم بعد از برگشت کارت و برگه سبز خودرو را تشریح کرد و گفت: هموطنان باید حتما تغییر آدرس مسکونی خود را به پلیس اطلاع دهند.

سرهنگ علی محمدی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار انتظامی ایرنا افزود: بعد از خرید خودرو، کارت و سند خودرو از طریق پست به منزل مالک خودرو ارسال می‌شود. 

وی ادامه داد: کارت و سند خودروهای صفر، به‌ صورت پستی به منازل مالکان ارسال می‌شود تا احراز سکونت شوند، پست ۲ بار دیگر به آدرس مراجعه می کند، در صورت نبود مالک در منزل، کارت خودرو برگشتی محسوب می‌شود.

محمدی ادامه داد: گاه متقاضیان آدرس خود را اشتباهی ذکر می کنند که در این شرایط نیز کارت خودرو و برگه سبز برگشت می خورد.

وی تاکید کرد: بهتر است متقاضیان محل سکونت خود را به‌ صورت شفاف و واضح در سایت پلیس راهور ناجا  ذکر کنند. برخی متقاضیان، آدرس محل سکونت را به اشتباه اعلام می‌کنند و منجر به بر گشت کارت خودرو می‌شود. 

سرهنگ محمدی افزود: در صورتی که اداره پست به نشانی ذکر شده مراجعه کند و با پرس و جو از اهالی ساختمان متوجه شود که صاحب خودرو به مسافرت رفته یا برای مدتی نیست، دو بار دیگر به نشانی ذکر شده مراجعه می کند و در صورتی که فرد حضور نداشت برای او یادداشتی گذاشته و اعلام می شود که مدارک خودروی فرد در باجه معطلی پست است و به مدت سه ماه در آن جا نگهداری می شود.

رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ادامه داد: چنانچه فرد بعد از گذشت سه ماه مراجعه نکرد یک بار دیگر به نشانی اعلام شده مراجعه می شود تا مدارک خودرو تحویل داده شود.

محمدی افزود: گاه مالک خودرو نقل مکان کرده یا نشانی اشتباه است در این شرایط افراد باید به مراکز تعویض پلاک مراجعه کند تا نسبت به درج نشانی جدید اقدام کرده تا مدارک بار دیگر برای احراز سکونت به منزل ارسال شود.

وی تاکید کرد: مدارک لازم برای دریافت سند و کارت خودرو برگشتی شامل سند مالکیت منزل مسکونی (به نام مالک وسیله نقلیه) یا سند اجاره منزل مسکونی (به نام مالک وسیله نقلیه)، جواز کسب معتبر به نام مالک وسیله نقلیه، گواهی اشتغال به تحصیل فرزندان با ذکر آدرس محل سکونت والدین که به تایید آموزش و پرورش منطقه رسیده باشد، است.

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha