دانشگاه شهرکرد در سه حوزه رتبه‌بندی موضوعی تایمز موفق به کسب جایگاه شد

شهرکرد - ایرنا - مدیر دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه شهرکرد گفت: این دانشگاه در جدیدترین رتبه‌بندی موضوعی موسسه تایمز در سال ۲۰۲۲ موفق به کسب جایگاه در حوزه‌های علوم مهندسی، علوم فیزیک و علوم زیستی شده است.

به گزارش روز شنبه ایرنا، محسن بهمنی‌ افزود: بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده موسسه تایمز، دانشگاه شهرکرد توانست از میان یک هزار و ۱۱۸ دانشگاه قرار گرفته در رتبه‌بندی حوزه علوم مهندسی، بازه رتبه ‌ای ۵۰۰-۴۰۱ را به دست آورد.

وی با بیان اینکه در حوزه علوم مهندسی ۴۱ دانشگاه ایرانی در جمع دانشگاه‌های رتبه‌بندی شده تایمز قرار دارند، تصریح کرد: دانشگاه شهرکرد در میان این تعداد دانشگاه ایرانی، رتبه ۱۴ را به خود اختصاص داده است.

بهمنی در خصوص جایگاه دانشگاه شهرکرد در حوزه علوم فیزیکی نیز یادآور شد: نام این دانشگاه در بازه رتبه‌ای ۸۰۰-۶۰۱ این حوزه علمی دیده می‌شود که با توجه به قرارگیری ۴۰ دانشگاه ایرانی در اولویت‌بندی علوم فیزیکی، دانشگاه شهرکرد مقام هفدهم کشور را در اختیار دارد.

مدیر دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه شهرکرد در ادامه به رتبه ۸۰۰-۶۰۱ این دانشگاه در حوزه علوم زیستی اشاره کرد و گفت: این رتبه‌بندی برای ۹۷۲ دانشگاه جهان انجام شده است و دانشگاه شهرکرد در میان ۲۰ دانشگاه ایرانی حاضر در این رتبه‌بندی موضوعی، جایگاه هشتم را به دست آورده است.

به گزارش ایرنا، رتبه‌بندی ‌موضوعی دانشگاه‌های جهان توسط تایمز در ۱۱ حوزه موضوعی، شامل هنر و علوم انسانی، علوم مهندسی و فناوری، علوم کامپیوتر، علوم بالینی، بهداشت، روانشناسی، علوم زیستی، تجارت و اقتصاد، آموزش، حقوق، علوم فیزیکی و علوم اجتماعی انجام می‌شود.

وزن هر معیار در رتبه‌بندی موضوعی در بخش‌های آموزش، پژوهش، استناد، بین‌الملل و درآمد از ۳۰ تا ۲.۵ درصد متغیر است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha