۱۷ مهر ۱۴۰۰، ۱۲:۵۴
کد خبر: 84497665
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حدود ۴۰ هزار شغل جدید در مشهد ایجاد شد

۱۷ مهر ۱۴۰۰، ۱۲:۵۴
کد خبر: 84497665
حدود ۴۰ هزار شغل جدید در مشهد ایجاد شد

مشهد- ایرنا- معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری مشهد گفت: طی نیمه نخست امسال ۳۹ هزار و ۸۷۲ فرصت شغلی در این شهرستان ایجاد شده است.

شکوه میرشاهی روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: مجموع تعهد ایجاد اشتغال برای دستگاههای اجرایی این شهرستان در چارچوب برنامه‌های سال جاری ۵۸ هزار و ۴۷۸ شغل جدید بوده است که بر اساس آمار ثبت فرصت های شغلی تازه تاکنون ۶۸ درصد تعهد اشتغال در مشهد محقق شده است.

وی ادامه داد: بخش عمده اشتغال جدید ثبت شده در این شهرستان مربوط به اداره صنعت، معدن و تجارت بوده است و پس از آن ادارات راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، بهزیستی و راهداری در رده های بعدی ایجاد شغل در میان ۱۷ دستگاه اداری و اجرایی قرار گرفته اند.  

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری مشهد مشاغل تعهد شده امسال در استان خراسان رضوی را ۱۶۲ هزار شغل اعلام و بیان کرد: بدین ترتیب یک سوم از ایجاد شغل تعهد شده در استان سهم شهرستان مشهد است.

وی با بیان اینکه ۱۲۰ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در شهرستان مشهد وجود دارند گفت: ۵۹.۵ درصد واحدهای صنفی این شهرستان در بخش خدمات، ۳۶ درصد در بخش صنعت و ۴.۵ درصد در بخش کشاورزی فعالیت دارند.

میرشاهی، شمار واحدهای صنعتی و معدنی در این شهرستان را چهار هزار و ۴۳۸ واحد عنوان کرد و افزود: سه هزار و ۷۵۹ واحد از این تعداد در بخش صنعت، ۵۱۰ واحد در حوزه کشاورزی و صنایع تبدیلی و ۱۶۹ واحد نیز در بخش معدن فعالیت دارند.  

شهرستان مشهد با سه و نیم میلیون نفر جمعیت و ۹ هزار و ۸۱ کیلومتر مربع مساحت شامل سه بخش مرکزی، احمدآباد و رضویه، ۱۱ دهستان و ۳۵۷ روستا است.

کلانشهر مشهد نیز با ۳۵۰ کیلومتر مربع مساحت در بخش مرکزی این شهرستان قرار دارد و ۱۲۸ روستا نیز در حریم شهر مشهد وجود دارند.

یک سوم جمعیت کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد در مناطق حاشیه‌ای آن سکونت دارند و ظرف ۵۰ سال اخیر ۸۰ سکونتگاه روستایی وارد محدوده شهری مشهد شده‌ است.

هم اکنون ۵۱.۲ درصد جمعیت استان خراسان رضوی در شهرستان مشهد سکونت دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha