امام جمعه همدان: عدالت در بستر امنیت محقق می‌شود

همدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان گفت: عدالت به عنوان مهمترین هدف و خواسته نظام جمهوری اسلامی در بستر امنیت محقق می شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله شعبانی موثقی روز شنبه در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح به مناسبت هفته ناجا اظهار داشت: احترام به ناجا احترام به امنیت و تقویت نیروهای مسلح از جمله نیروی انتظامی، تقویت امنیت و سرمایه اجتماعی است و هم اینک مردم امنیت و نظم را احساس می کنند.

وی با بیان اینکه نظم عمومی موجود در جامعه و اقدام های صورت گرفته در حوزه مبارزه با مفاسد مرهون تلاش نیروی انتظامی است افزود: آرمان ها و اهداف جمهوری اسلامی با آرمان نظام های اجتماعی و سیاسی دنیا متفاوت است و یکی از اهداف بزرگ جمهوری اسلامی مساله عدالت است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان افزود: عدالت در عرصه های مختلف نه به عنوان توصیه اخلاقی بلکه به عنوان الزام فقهی و حقوقی در قرآن کریم مورد توجه است و  همه حاکمیت، دولت و مردم مکلف هستند به دنبال تحقق عدالت باشند.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی موثقی اضافه کرد: محقق کردن عدالت در جامعه همچنین تحقق بسیاری از آرمان ها در جامعه بدون امنیت امکان پذیر نیست و با فراهم شدن بستر امنیت در جامعه توسعه در بخش های مختلف نیز ایجاد می شود.

وی ادامه داد: با وجود فضای امنیتی می توان با فساد مبارزه و در برابر مستکبران ایستاد و در صورت نبود امنیت و بستر آرامش آرمان ها مد نظر نظام جمهوری اسلامی محقق نمی شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان افزود: امنیت سرمایه اصلی برای پیشرفت جامعه و عامل هدایت کشور محسوب می شود و اهداف نظام جمهوری اسلامی، دستیابی به هنجارها و ارزش های اصیل انقلاب است.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی موثقی بیان کرد: یک حاکمیت، دولت و ملت ضعیف برای تحقق آرمان های نظام ناتوان هستند چرا که تحت سیطره و اراده مستکبران قرار گرفته و همانند برخی کشورهای شمالی دیگران برای او تصمیم می گیرند.

وی بیان کرد: برای تحقق آرمان های یک ملت به ویژه نظام جمهوری اسلامی باید مولفه های قدرت تقویت شوند که این مولفه ها شامل وسعت سرزمینی، جمعیت، نیروهای  مسلح، اقتصادی قوی، سلاح قهریه و تسلیحات نظامی است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان تاکید کرد: کشورمان اگر بخواهد در عرصه های بین المللی نقش آفرینی کند به طور حتم باید این مولفه های قدرت را تقویت کرده و دولت، کشور و نیروهای مسلح قوی داشته باشد همچنین به افزایش جمعیت توجه کند.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی موثقی بیان کرد: مولفه ها قدرت در کشورمان به وفور دیده می شود با این وجود باید موضوع جمعیت، اقتصاد، نیروهای مسلح و مردم به عنوان مولفه اصلی قدرت جمهوری اسلامی تقویت شوند چرا که قدرت جمهوری اسلامی مردم بنیاد است.

وی اضافه کرد: حضور مردم عامل تقویت جمهوری اسلامی، قدرت گرفتن این کشور و شکل گیری حاکمیت قوی است بنابراین خدمت به مردم در جامعه اسلامی بسیار ارزشمند است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان اظهار داشت: بنیان و اساس قدرت نظام اسلامی مبتنی بر مردم و حضور بر مردم است و نیروهای مسلح و ناجا که ارتباط زیادی با مردم دارند باید به مردم به عنوان ولی نعمتان کشور احترام بگذرد.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی موثقی تلاش برای تحقق عدالت را کوشش برای اعتلای «کلمه الله» دانست و ادامه داد: آنچه باعث معرفی ایران در سطح بین المللی می شود وجود جوانان مومن، انقلابی، دارای اراده قوی و پولادین است.

هفته نیروی انتظامی از ۱۷ مهر ماه آغاز شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha