پنج تیم راهداری در مناطق زلزله زده اندیکا مشغول خدمت رسانی هستند

اهواز – ایرنا – رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای اندیکا گفت : پنج تیم راهداری در جاده های اصلی و روستایی مناطق زلزله زده این شهرستان مشغول خدمت رسانی هستند .

محمد رضایی جمعه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد : سه تیم از این ماشین آلات در مناطق روستایی و ۲ تیم دیگر در جاده های اصلی مشغول فعالیت هستند .

وی افزود : تمام راه های روستایی و اصلی در مناطق زلزله زده در همان روز وقوع حادثه بازگشایی شده اما ماشین آلات در راستای بهسازی ، ایمن سازی و ترمیم نقاط آسیب دیده فعالیت می کنند .

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای اندیکا ادامه داد: زلزله خسارت زیادی به راه ها ، ابنیه فنی ، پل ها و دیگر زیرساخت های راه در این شهرستان وارد کرده که تیم های کارشناسی همچنان در حال برآورد و ارزیابی هستند .

حدود ۸۵۰ کیلومتر جاده در شهرستان اندیکا وجود دارد که از این آمار ۱۶۳ کیلومتر راه اصلی و فرعی آسفالته ،۱۸۷ کیلومتر راه روستایی آسفالته و۵۰۰ کیلومتر راه روستایی و عشایری فاقد آسفالت هستند.

از این ۵۰۰ کیلومتر نیز ۳۲۰ کیلومتر در حوزه راهداری و حدود ۱۸۰ کیلومتر در حوزه امور عشایری شهرستان اندیکا قرار دارند.

شهرستان اندیکابا سه بخش مرکزی، آبژدان و چلو در شمال شرق خوزستان واقع است.

به گزارش ایرنا ۱۲ مهر جاری زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۷ درجه در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) مرز استان خوزستان و چهارمحال و بختیاری از جمله شهرستان اندیکا را لرزاند که علاوه بر مصدومیت چند نفر ، خسارت هایی به منازل ، راه‌های روستایی و عشایر منطقه وارد کرد.

زمین لرزه‌ای دیگری نیز به بزرگی چهار ریشتر شامگاه پنجشنبه ۱۵ مهر قلعه خواجه مرکز اندیکا را لرزاند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha