۱۴ مهر ۱۴۰۰، ۱۹:۳۵
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 84495609
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بری: سوریه ناتوانی رژیم صهیونیستی برابر مقاومت را هویدا کرد

تهران – ایرنا-«نبیه بری» رییس پارلمان لبنان چهارشنبه شب تأکید کرد که سوریه ناتوانی قدرت رژیم صهیونیستی در برابر مقاومت را هویدا و آشکار کرد.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری "العهد" لبنان، بری این سخنان را در پیامی به «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه گفته و در آن چهل و هشتمین سالروز جنگ آزادی‌بخش اکتبر را تبریک گفته است.

جنگ اکتبر  ۱۹۷۳ به جنگی گفته می شود که کشورهای عربی پس از تحمل چندین شکست از اسرائیل تصمیم به جبران شکست‌های گذشته  گرفتند و در یک عملیات غافلگیرانه در همین سال، استحکامات خط بارلو واقع در جنب کانال سوئز و ارتفاعات جولان را هدف قرار دادند و توانستند بخش‌های زیادی از مناطق ۱۹۶۷ را باز پس بگیرند.

بری در این پیام آورده است: آن مردانی که اکتبر آزادی‌بخش را به وجود آوردند، امروز نیز این توانایی را دارند تا اکتبری برای رویارویی با تروریسم و محاصره را به وجود آورند.

وی افزود: آنها قادر هستند دست به خلق اکتبر دیگری بزنند که در آن سوریه را قوی و مستحکم و به عنوان کانونی برای هویت عربی نگه دارد.

رییس پارلمان لبنان اضافه کرد: با گذشت ۴۸ سال از اکتبر ۱۹۷۳ و جانفشانی‌های سوریه و سربازان ارتش این کشور و پیروزی در این جنگ تأکید کرد:  سوریه با رهبری حکیمانه و شجاعانه و جان فشانی افسران و نظامیان شجاع خود، شکست را با آزادسازی و پیروزی بدل کرد.

وی افزود: همچنین سوریه ناتوانی قدرت رژیم صهیونیستی در برابر حق کشورهای عربی برای مقاومت جهت آزادسازی سرزمین خود را ثابت کرد.

رییس پارلمان لبنان با تمجید از سوریه اظهار کرد: اگر سوریه یک پیروزی را بخواهد و به دنبال آزادسازی منطقه ای باشد و برای آن عزم خود را جزم کرده باشد، هیچ  اراده‌ای توان آن را ندارد که مانع این کشور برای بازپس‌گیری کامل خاک جولان اشغالی شود

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha