۱۴ مهر ۱۴۰۰، ۲۰:۵۳
کد خبرنگار: 5212
کد خبر: 84495501
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اعتبار تجهیزات هنرستانهای خراسان رضوی افزایش یافت

گناباد- ایرنا- معاون آموزش متوسطه مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی از افزایش اعتبار خرید تجهیزات آموزشی مورد نیاز هنرستانهای فنی و حرفه‌ای این استان از ۱۰۰ میلیارد ریال طی سال گذشته به ۲۷۰ میلیارد ریال در سال جاری خبر داد.

رضا صابری تولایی روز چهارشنبه در کارگاه آموزشی مدیران هنرستانهای فنی و حرفه ای گناباد افزود: از مجموع اعتبارات سالجاری ۷۰ میلیارد ریال در مرحله نخست و ۲۰۰ میلیارد ریال در مرحله دوم برای خرید تجهیزات آموزشی مورد نیاز هنرستانهای استان خراسان رضوی اختصاص یافت.

وی ادامه داد: با وجود افزایش این اعتبارات باز هم این مبلغ جوابگوی نیاز این مراکز آموزشی نیست که پیگیری برای افزایش آن در دست انجام است.

معاون آموزش متوسطه مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی توجه به رشته های مهارتی را از رویکردهای مهم این اداره کل طی سالجاری ذکر کرد و راه‌اندازی هنرستانهای هنرهای زیبا، هنرستان راه آهن، هنرهای ایرانی اسلامی و هنرستان سمپاد در این استان را از دیگر برنامه‌های آتی این اداره کل  برشمرد.

وی با اشاره به نقش رشته های فنی و حرفه ای در افزایش مهارتهای تخصصی و توسعه اشتغال و کارآفرینی خواستار توجه بیشتر دانش‌آموزان و خانواده های آنان به این رشته ها شد.

رییس اداره آموزش و پرورش گناباد هم با توجه به افزایش توجه دانش آموزان این شهرستان به رشته های فنی و حرفه ای و مهارتی گفت: طی جلسات مشترک با انجمن‌های اولیا و مربیان مدارس و هدایت تحصیلی این مهم برای دانش‌آموزان پایه  نهم و خانواده های  آنان تبیین شده است.

حسین احمدی با اشاره به تحصیل هزار و ۶۰۰ دانش آموز در ۱۳ هنرستان فنی و حرفه ای گناباد افزود: هم اکنون حدود ۴۲ درصد دانش‌آموزان گنابادی در رشته های فنی و حرفه‌ای تحصیل می‌کنند که امیدواریم با توجه بیشتر به این  رشته ها این تعداد به ۴۵ درصد افزایش یابد.

بیش از ۹۰ هزار هنرجو در ۱۶۱ رشته تحصیلی بالغ بر ۶۰۰ هنرستان فنی و حرفه ای استان خراسان رضوی مشغول تحصیل هستند.

مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha