۱۴ مهر ۱۴۰۰، ۱۳:۳۱
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 84495239
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه سمنان: وقف فریضه مترقی اسلام برای پیشبرد امور جامعه است

سمنان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: وقف یکی از مترقی‌ترین فریضه‌های شرع مقدس و فقه اسلامی با هدف پیشبرد امور جامعه است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی روز چهارشنبه در دیدار با مدیرکل و کارکنان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان در دفتر امام جمعه این شهر به مناسبت دهه وقف افزود: وقف یکی از مترقی ترین نسخه های شرع مقدس و فقه اسلامی است که موجب می شود پرونده اعمال انسان تا روز قیامت باز باشد و نتیجه اعمال واقفین در پرونده اعمالشان ثبت و ضبط شود.

وی بیان کرد: این نسخه مترقی در ادیان دیگر کمتر دیده می شود و متدینین باید به خوبی از این ظرفیت استفاده و مسئولان نیز باید در جهت توسعه و گسترش این فرهنگ بیش از پیش فعالیت کنند.

 نماینده ولی فقیه در استان سمنان تصریح کرد: باید برای معرفی بیش از پیش ظرفیت وقت به اقشار مختلف جامعه تلاش شود، مردم مومن بدانند که اگر به دنبال روشی برای جاودانه کردن نام و یاد خود هستند، یکی از بهترین نسخه های موجود وقف است.

مطیعی گفت: با شفاف‌سازی در درآمد و نحوه هزینه کرد عواید موقوفات و اجرای نیات واقفان خیراندیش، اعتماد مردم بیش از پیش به این سنت حسنه جلب می شود.

وی بیان کرد: از دیگر نکاتی که باید به خوبی در مدیریت موقوفات رعایت شود، اجرای دقیق منویات واقفین و هزینه عواید موقوفات در راستای نیت واقف است.

وی افزود: در این زمینه اوقاف و امور خیریه به خوبی عمل می کند و لازم است متولیان امر در این مساله دقت کافی داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان افزود: افرادی که به عنوان مستاجر املاک و اموال موقوفه را در  تصرف دارند نیز موظفند حقوق موقوفات را به خوبی رعایت کنند و اجاره بهای موقوفات در اختیار را به نرخ روز پرداخت کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha