وقوع قتل در خراسان رضوی کاهش یافت

مشهد- ایرنا- جانشین فرماندهی انتظامی خراسان رضوی گفت: میزان وقوع قتل در استان در یکسال گذشته منتهی به مهرماه حدود ۱۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن کاهش داشته‌ است.

سردار ابراهیم قربانزاده روز چهارشنبه در نشست خبری افزود: با اقدامات پیشگیرانه پلیس و فعالیت روزانه ۶۴۹ واحد انتظامی و گشت در سطح استان، در همین بازه زمانی جرایم مرتبط با مفاسد اجتماعی ۲۳ درصد و جرایم مرتبط با تیراندازی غیرنظامیان نیز ۲ درصد کاهش یافته است.
وی خاطرنشان کرد: همچنین در یکسال گذشته ۳۴ تن انواع مواد مخدر کشف و ۲۸ باند تهیه و توزیع مواد مخدر منهدم شد، سه هزار و ۵۱۹ نفر معتاد، ۲ هزار و ۵۵ نفر قاچاقچی و هفت هزار و ۲۶۷ خرده‌فروش مواد مخدر نیز دستگیر شدند.
سردار قربانزاده اضافه کرد: ۹۴۳ قبضه انواع سلاح جنگی و شکاری نیز در این مدت کشف شد.
وی اضافه کرد: ۹۴ درصد از سرقتهای اتومبیل نیز در این بازه زمانی کشف شد که بیش از ۸۰ درصد این موارد در ۴۸ ساعت اولیه صورت گرفته است.
جانشین فرماندهی انتظامی خراسان رضوی با اشاره به تشکیل ۱۱ هزار پرونده در بخش جرایم سایبری خاطرنشان کرد: دستگیری ۱۴۱ هزار متهم، دستگیری ۵۲ هزار و ۹۹۷ سارق ۲۵ تا ۳۹ ساله و دستگیری ۴۳۴ تن از اراذل و اوباش، بخش دیگری از عملکرد پلیس در یکسال گذشته بوده است.
طرد ۱۰ هزار و ۱۶۶ تن از اتباع خارجی غیرمجاز
وی گفت: در یکسال گذشته ۱۰ هزار و ۱۶۶ تن از اتباع غیرمجاز خارجی نیز توسط پلیس دستگیر و از مرزهای استان طرد شده اند.

جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی ادامه داد: چهار هزار و ۱۹۸ سرباز  غایب و فراری نیز دستگیر و به مراکز آموزشی معرفی شدند. 
سردار باقرزاده افزود: همچنین در یکسال گذشته ۱۷۳ هزار و ٢٦٥ جلد گذرنامه صادر و یا تجدید شده‌است.
وی اضافه کرد: پلیس استان در یکسال گذشته در بخش خدمات امدادی، انتظامی و قضایی پاسخگوی پنج میلیون تماس تلفنی بوده که ١٣ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن افزایش داشته‌ است.
سردار باقرزاده ادامه داد: ٤٠ درصد تماسهای روزانه منجر به عملیات می شود و در یکسال گذشته بیش از یک میلیون و ٧٠٠ هزار ماموریت عملیاتی انجام شده است.
جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی افزود: در یکسال گذشته ۷۱۴ هزار پرونده توسط پلیس استان تشکیل و بیش از ۱۰۳ هزار حکم قضایی نیز اجرا شد.
فوت ۱۱ نفر از عوامل انتظامی استان بر اثر کرونا
سردار باقرزاده در ادامه از جان باختن ۱۱ نفر از کادر نیروی انتظامی استان از ابتدای شیوع کرونا تا کنون خبر داد و افزود: در این ایام حدود یک سوم نیروهای شاغل، سرباز و درجه دار استان به کرونا مبتلا شده اند.
وی ادامه داد: تا کنون ۶۰ درصد نیروها و سربازان واکسینه شده‌اند و در هفته آینده نیز برنامه ویژه‌ای برای واکسیناسیون مابقی اجرا می‌شود.
برنامه‌های هفته ناجا
جانشین فرماندهی انتظامی خراسان رضوی در ادامه با اشاره به در پیش‌ بودن هفته ناجا، افزود: هفته ناجا با شعار "پلیس هوشمند، امنیت پایدار" از ۱۷ مهرماه آغاز می‌شود و برای این هفته ٢٩ عنوان برنامه و ٣٢٧ فعالیت توسط نیروی انتظامی استان ارائه می‌شود.
سردار قربانزاده افزود: تجلیل از خیران امنیت ساز، تجلیل از آمران به معروف، دیدار با ائمه جمعه استان، همایش طلایه داران فرهنگ ترافیک، گردهمایی سراسری پلیس یاران موسسات خدمات حفاظتی، رونمایی از سامانه‌های هوشمند و تجلیل از خانواده شهدا، جانبازان، ایثارگران از دیگر برنامه‌های هفته ناجا است.
وی اضافه کرد: افتتاح مراکز آموزشی سربازان در سبزوار و نیشابور، تجلیل از سربازان نخبه و ماهر، برگزاری مسابقات مختلف ورزشی، ترافیکی و فرهنگی از دیگر اقدامات هفته ناجا خواهد بود.
جانشین فرماندهی انتظامی خراسان رضوی تاکید کرد: تلاش می‌شود با تقویت تعامل با شهروندان و اصحاب رسانه، امنیت شهروندان بیشتر از گذشته ارتقا یابد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha