۱۲ مهر ۱۴۰۰، ۲۲:۴۳
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 84494040
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مقام سوری: ایران شریک دمشق در پیروزی علیه تروریسم است

تهران – ایرنا – معاون وزیر خارجه سوریه روز دوشنبه در گفت‌وگو با شبکه المنار لبنان گفت که ایران شریک دمشق در پیروزی علیه تروریست است.

به گزارش ایرنا از المنار، ایمن سوسان گفت: دوستان روس و برادران ایرانی، شرکای سوریه در این پیروزی علیه تروریسم هستند.

وی تأکید کرد که حزب الله نیز نقش مهمی در کمک به ارتش سوریه در مبارزه با تروریسم و شکست این توطئه داشت.

معاون وزیر خارجه سوریه گفت: سیاست های آمریکا از طریق جنگ ظالمانه ای که علیه سوریه به راه انداخت، عامل مشکلات و دردهای مردم سوریه است.

سوسان افزود: با شکست طرح توطئه علیه سوریه، دیگر حضور نظامی آمریکا، سودی برای این کشور ندارد و بهتر است که آمریکایی ها مانند افغانستان، از سوریه نیز خارج شوند.

وی اضافه کرد، هرگونه بهبود روابط میان کشورهای منطقه امری مثبت است و عربستان سعودی مانند جمهوری اسلامی ایران بازیگر اصلی در منطقه است و این منطقه متعلق به ملت های آن است.

معاون وزیر خارجه سوریه گفت: دمشق دشمنی با کسی نداشته و هیچ گونه اقدام خصمانه‌ای علیه هیچکسی انجام نداده است، بلکه مشتاق است تا روابطش با کشورهای عربی در بهترین شرایط قرار گیرد؛ زیرا این امر باعث تقویت کارت های قدرت کشورهای عربی می شود.

سوسان درباره ترکیه نیز گفت که نیروهای ترکیه باید کامل از خاک سوریه خارج شوند و این حضور، غیر قانونی است و سوریه بر اساس قوانین بین المللی حق دارد اراضی خود را آزاد کند.

وی در پایان تاکید کرد که سوریه از روابط صحیح با همه کشورها استقبال می کند و تماس های اعلام شده و نشده ای با هدف توسعه روابط با کشورهای دیگر وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha