۱۲ مهر ۱۴۰۰، ۱۲:۵۸
کد خبرنگار: 934
کد خبر: 84493413
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معدن مس و مولیبدن استان اردبیل به مرحله استخراج رسید

اردبیل- ایرنا- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: نخستین معدن مس، مولیبدن و طلای این استان وارد مرحله استخراج و فرآوری شده است.

به گزارش ایرنا، رامین صادقی روز دوشنبه در بازدید از معدن دوست بیگلو شهرستان مشگین‌شهر اظهار کرد: اولین سینه کار معدنی دیده شده و در یک سال آینده نیز کارخانه فرآوری کنسانتره مس و مولیبدن به اتمام خواهد رسید.

وی بیان کرد: این سرمایه‌گذاری گام مهمی در زمینه اشتغال، شکوفایی اقتصاد استان اردبیل و منطقه مشگین‌شهر و همچنین گذر از خام‌فروشی خواهد بود.

به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل، معدن مس، مولیبدن و طلای مشگین‌شهر جزو معادن با ذخیره بالای کشور محسوب می‌شود که برآورد اولیه ذخایر آن ۱۶۰ میلیون تن بوده است.

سرمایه‌گذاری ۱۵ هزار میلیارد ریالی برای راه‌اندازی این واحد معدنی صورت گرفته است و پیش‌بینی می‌شود در مرحله اول احداث این واحد صنعتی و معدنی ۳۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۲ هزار نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به کار شوند.

پنج پهنه معدنی با ۱۲ معدن دارای پروانه اکتشاف تا کنون در استان اردبیل شناسایی شده است که ۲ مورد آن در شهرستان مشگین‌شهر قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha