کشتی آزاد قهرمانی جهان؛ نخودی در فینال به باروز رسید

تهران - ایرنا - محمود نخودی آزادکار وزن ۷۹ کیلوگرم کشورمان در مرحله نیمه‌نهایی این وزن در پیکارهای قهرمانی جهان در نروژ با برتری مقابل حریفی از گرجستان به فینال راه یافت. نخودی پنجمین آزادکار راه یافته به فینال در این مسابقات است.

به گزارش ایرنا، رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان از ساعت ۱۲ امروز (یکشنبه) به وقت ایران با برگزاری مسابقات مقدماتی اوزان ۵۷، ۶۵، ۷۹ و ۹۲ کیلوگرم آغاز شد و در پایان علیرضا سرلک در وزن ۵۷ کیلوگرم، امیرمحمد یزدانی در وزن ۶۵ کیلوگرم، محمد نخودی در وزن ۷۹ کیلوگرم و کامران قاسم‌پور در وزن ۹۲ کیلوگرم، ۴ نماینده کشورمان با پیروزی مقابل رقبای خود به مرحله نیمه نهایی راه یافتند.

در وزن ۷۹ کیلوگرم محمد نخودی دارنده طلای جوانان جهان، نقره امیدهای جهان و برنز نوجوانان جهان در دور اول با نتیجه ۱۱ بر صفر آرون کانوا از ایتالیا را از پیش رو برداشت. وی در دور دوم با نتیجه ۸ بر ۴ آرمان آواگایان از ارمنستان را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۱۱ بر صفر سیف الدین آلکما از فرانسه را شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. نخودی در این مرحله نیکا کنتچادزه دارنده مدال طلای زیر ۲۳ سال جهان را ۶ بر ۵ شکست داد و به فینال راه یافت.

نخودی فردا در مبارزه فینال باید به مصاف جردن باروز دارنده طلای المپیک و ۴ طلای قهرمانی جهان از آمریکا برود.

باروز پیش از این برابر همه حریفان ایرانی همچون صادق گودرزی، عزت‌الله اکبری، مرتضی رضایی‌قلعه، علیرضا قاسمی و پیمان یاراحمدی را شکست داده و حال باید ببینیم محمد نخودی نماینده وزن ۷۹ کیلوگرم کشورمان می‌تواند به طلسم شکست‌ناپذیری او پایان دهد.

امروز (یکشنبه) و در چهار وزن دوم علیرضا سرلک و امیرمحمد یزدانی در وزن‌های ۵۷ و ۶۵ کیلوگرم به فینال راه یافتند.

تا دقایقی دیگر و در وزن ۹۲ کیلوگرم کامران قاسم‌پور برای راهیابی به فینال باید به مصاف جی‌دن کاکس قهرمان جهان از آمریکا برود.

همچنین امشب در رقابت‌های فینال چهار وزن نخست از ساعت ۱۹:۳۰ برگزار می شود که حسن یزدانی و امیرحسین زارع در اوزان ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم به ترتیب به مصاف دیوید تیلور قهرمان المپیک و جهان از آمریکا و گنو پتریاشویلی دارنده مدال نقره المپیک و قهرمان جهان از گرجستان می روند.

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha