۱۰ مهر ۱۴۰۰، ۲۰:۱۷
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84491120
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۲ هزار سالمند کردستانی زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)هستند

سنندج-ایرنا- معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان گفت: در حال حاضر ۵۲ هزار سالمند در استان زیرپوشش این نهاد هستند که این تعداد ۳۰ درصد سالمندان استان را شامل می‌شود.

فرهاد کاظمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در مجموع دراستان ۱۷۶ هزار سالمند زندگی می کنند که  ۵۲ هزار نفر از آنان زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)استان بوده و به عناوین مختلف از این نهاد خدمات می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه به مناسبت هفته تکریم سالمندان برنامه های مختلفی از سوی این نهاد پیش‌بینی شده است‌، افزود: در این راستا به صورت نمادین از ۶۰ نفر از سالمندان زیرپوشش این نهاد که در زمینه های هنری، قرآنی، دینی، کارآفرینی و ...  دارای موفقیت بوده و  همچنین ۵۰ نفر از سالمندان در سرای سالمندان سنندج تجلیل خواهد شد.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان یادآور شد: همچنین به همین مناسبت بسته های بهداشتی و سلامت به ۳۰۰خانوار دارای سالمند آسیب‌دیده از بیماری کرونا از سوی این نهاد اهدا خواهد شد.

وی مساعدت ۲میلیون ریالی به یک هزار و ۱۴۹ نفر از سالمندان در سطح استان را از دیگر برنامه‌های این نهاد به مناسبت هفته سالمند اعلام کرد و گفت:  اولویت این خدمات با سالمندان بیمار و زمین‌گیر است.

درحال حاضر۷۳ هزار و ۴۹۹ خانوار در قالب ۱۵۳ هزار نفر در سطح استان زیرپوشش این نهاد قرار دارند، که ۳۲ هزار و ۸۰۰ نفر از این تعداد زنان سرپرست خانوار هستند.

شورای جهانی سالمندی از سال ۱۹۸۲ در سازمان ملل شروع به کار کرد و ۸ سال بعد با تصمیم این شورا روز اول اکتبر هر سال را روز جهانی سالمندان نامیدند.

به همین دلیل در تقویم کشور ما نیز از روز جهانی سالمند به مدت یک هفته « هفته ملی سالمندان » نامیده شده است و در این هفته با برگزاری برنامه‌های متنوع به مشکلات این قشر جامعه می پردازند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha