۱۰ مهر ۱۴۰۰، ۱۲:۱۵
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84490739
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۰ میلیارد تومان برای بهسازی روستاهای شهرستان کوهرنگ اختصاص یافت

شهرکرد- ایرنا- فرماندار کوهرنگ گفت: در سفر اخیر معاون عمران روستایی بنیاد مسکن به شهرستان، ۲۰ میلیارد تومان برای بهسازی روستاهای شهرستان اختصاص داده شد.

مرتضی زمانپور روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از این میزان ۱۰ میلیارد تومان قیر رایگان و ۱۰ میلیارد تومان برای نوسازی و بهسازی خانه‌های مسکونی روستایی شهرستان اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه ۲۲ روستای این شهرستان در نقاط پرخطر واقع شده و در معرض خطر سیلاب قرار دارد، اظهار داشت: برای ایمن‌سازی این مناطق مطالعاتی در دست انجام است و برخی روستاها درجاسازی و برخی نیز باید جابجایی شود.

زمانپور تصریح کرد: مهمترین روستای در معرض خطر شهرستان، روستای محمودآباد است که مطالعات جابه‌جایی این روستا در حال انجام است و برای اجرای طرح اعتبارسنجی شده است.

فرماندار کوهرنگ در ادامه با اشاره به کوچ عشایر این شهرستان به مناطق ییلاقی خوزستان، اظهار داشت: تاکنون ۷۰ درصد عشایر بخش مرکزی و صمصامی و ۳۰ درصد عشایر بخش بازفت کوچ کرده‌اند.

زمانپور از واکسینه کردن ۱۰۰ درصد دام‌های عشایر شهرستان خبر داد و گفت: برای مقابله با بیماری‌های مشترک انسان و دام، ۸۰۰ هزار دام عشایر استان با هزینه چهار میلیارد تومان اعتبار واکسینه شده است.

به گزارش ایرنا، شهرستان کوهرنگ از مناطق کوهستانی و سخت‌گذر استان چهارمحال و بختیاری در ۹۰ کیلومتری شهرکرد مرکز این استان واقع شده است.

این شهرستان ۶۴ هزار و ۵۰۰ عشایر کوچرو دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha