رویدادهای مهم کرمانشاه در هفته‌ای که گذشت

کرمانشاه - ایرنا - نواخته شدن زنگ بازگشایی مدارس، سفر مدیرعامل صندوق کارفرینی امید به کرمانشاه و بازماندن راهیان از حضور در لیگ دسته اول فوتبال مهمترین رویدادهای خبری کرمانشاه در هفته گذشته (۳ تا ۹ مهر ۱۴۰۰) را تشکیل می دهند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به واکسیناسیون معلمان و همچنین آغاز تزریق واکسن کرونا به افراد ۱۲ تا ۱۸ ساله که بیشتر دانش آموزان در این رده سنی قرار دارند، گفت: به تدریج زمینه های بازگشایی حضوری مدارس در استان در ماه های آینده فراهم می شود.

«مجید یزدان پناه» در آیین مراسم آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰ -۱۴۰۱ با حضور استاندار کرمانشاه در مدرسه دخترانه صنایع شیمایی شهر کرمانشاه، با گرامی داشت رشادت ها و از خودگذشتگی های شهدای هشت سال جنگ تحمیلی و هفته دفاع مقدس افزود: زمینه بازگشایی مدارس روستایی و عشایری که تعداد دانش آموزان آنها کم، همچنین کارگاه ها و کلاس های فنی و مهارتی کار دانش و فنی حرفه ای که تعداد کلاس های آنها به تعداد های کم تقسیم شده فراهم شده است و این دانش آموزان می توانند علاوه بر آموزش در شبکه "شاد" به سر کلاس بروند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به آغاز برنامه واکسیناسیون افراد ۱۲ تا ۱۸ سال در سطح استان گفت: این سن، سن دانش آموزان کلاس هفتم تا دوازدهم است لذا از والدین می خواهیم هرچه زودتر نسبت به تزریق واکسن کرونا فرزندشان اقدام کنند، تا آرام آرم به امید خدا زمینه بازگشایی حضوری مدارس فراهم شود .

یزدان پناه همچنین بیان داشت: اکنون ۹۲ درصد از کارکنان، معلمان و افراد مرتبط با مدرسه ۲ دُز واکسن کرونا را دریافت کرده اند و با تزریق واکسن دانش اموزان به امید خدا تا آبان کم کم زمینه بازگشایی حضوری مدارس فراهم می شود.

تمام امکانات کرمانشاه برای برگشت و پذیرایی زائران اربعین فراهم می‌شود

استاندار کرمانشاه گفت: در مسیر برگشت زائران اربعین حسینی تمام امکانات لازم در مرزهای استان و مسیر ورود زائران از مرز مهران به کرمانشاه فراهم می‌شود و در این زمینه نباید هیچ گونه مشکلی وجود داشته باشد.

«هوشنگ بازوند»  در جلسه فوق العاده ستاد اربعین استان، اظهار داشت: با توجه به اینکه مقرر شده زائرین برای عزیمت در مراسم اربعین امسال به صورت هوایی حضور پیدا کنند اما پیش بینی می شود که جمعی از آنان برای برگشت از طریق مرز زمینی وارد کشور شوند لذا باید تمامی امکانات در استان برای پذیرایی و انتقال زائرین فراهم شود.

بازوند گفت: مردم بزرگواری که برای شرکت در مراسم اربعین حسینی عازم عتبات عالیات می شوند زائرین گرانقدر حضرت امام حسین (ع) و مهمان ما در استان هستند که وظیفه داریم نهایت تلاش خود را برای ایجاد امکانات و خدمات به آنان بکار بگیریم.

وی بیان داشت: پیش بینی می شود که بسیاری از زائرین در برگشت از مرز مهران وارد کشور شوند که بیش از ۷۰ درصد آنان از استان کرمانشاه تردد خواهند کرد لذا دستگاه های ذیربط باید امکانات مورد نیاز از جمله تهیه و تامین وسائط نقیله و اتوبوس را پیش بینی کنند و در این زمینه نباید کمبودی وجود داشته باشد.

ورزشکار کرمانشاهی در اردوی تیم ملی هندبال حضور یافت

دومین اردوی تیم ملی هندبال بزرگسالان ایران در حالی پیگیری می شود که یکی از ورزشکاران کرمانشاهی نیز در آن حضور دارد.

محسن کرمیان هندبالیست کرمانشاهی است که به دومین مرحله اردوی آمادگی تیم ملی بزرگسالان ایران دعوت شده و تمرینات خود را زیر نظر کادر فنی دنبال می کند.

این اردو از دوم مهر در خانه هندبال شهید قاسم سلیمانی فدراسیون هندبال آغاز شده و تا نهم این ماه ادامه پیدا می کند.

این مرحله از اردو با حضور ۲۵ ورزشکار زیر نظر مانوئل فرناندز به عنوان سرمربی و  محسن طاهری و مسعود ظهرابی به عنوان مربی پیگیری می شود.

کادر درمان کرمانشاه یک شهید دیگر را تقدیم سلامت مردم کرد

«مهدی صالحی» پرستار ۳۰ ساله بخش آی سی یو ۲ بیمارستان فارابی کرمانشاه به علت ابتلا به کرونا روز چهارشنبه به همکاران شهیدش پیوست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این شهید والامقام پس از چند روز بستری در بیمارستان فارابی محل خدمت خود بامداد چهارشنبه هفتم مهر جان به جان آفرین تسلیم کرد.

از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۹ نفر از کادر درمان استان کرمانشاه به علت ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

تعداد بیماران بستری کرونا در کرمانشاه کاهش یافت

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه گفت: هم‌اکنون یک هزار و ۱۴۰ بیمار کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان بستری هستند که نسبت به روز گذشته ۶۵ نفر کمتر است.

«مهدی محمدی» افزود: از این تعداد ۲۱۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند و حال ۵۱ نفر هم وخیم است.

شهرستان‌های گیلانغرب و روانسر از وضعیت قرمز کرونایی خارج شدند

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه گفت: براساس رنگ بندی جدید وزارت بهداشت، شهرستان‌های گیلانغرب و روانسر از روز شنبه دهم مهر از وضعیت قرمز کرونایی خارج می‌شوند.

«مهدی محمدی»  اظهار داشت: شهرستان های سرپل ذهاب، پاوه، کرمانشاه، جوانرود، گیلانغرب و هرسین از روز شنبه هفته آینده همچنان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

وی افزود: شهرستان های سنقر و کلیایی، کنگاور، گیلانغرب، روانسر و صحنه هم در وضعیت نارنجی و شهرستان های قصرشیرین، ثلاث باباجانی و دالاهو در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

صندوق کارآفرینی امید سال گذشته ۵۵ هزار شغل در کشور ایجاد کرده است

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: این صندوق در طول یک سال گذشته با اعتبار ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان برای ۵۵ هزار نفر فرصت شغلی در قالب حمایت از اشتغال روستایی ایجاد کرده است.

اصغر نورالله زاده در سفر یک روزه خود به کرمانشاه در بازدید از طرح پرورش ماهی ۳۰۰ تنی روستای دشه پاوه در جمع خبرنگاران افزود: یکی از راهبردهای صندوق کارآفرینی امید در راستای حمایت از تولیدات داخلی طرح هر روستا یک محصول است که در این برنامه از محصولات برند دارای مزیت روستاها به منظور اشتغالزایی حمایت مالی می کنیم.

او بیان داشت: اکنون در ۳۵۴ روستای داری مزیت و برند  سطح کشور با اعتبار ۱۵۴ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت پرداخت می کنیم.

وی در ادامه به افتتاح ۲۳ مزرعه پرورش ماهی در روستای داریان پاوه همچنین بازدید خود از پرورش ماهی ۳۰۰ تنی "دلشاد فرجی" در روستای دشه هانی کوان اشاره کرد و گفت: کاملا از طرح های حوزه آبزیان و پرورش ماهی در منطقه با توجه استعداد و مزیت منطقه و همچنین اشتیاق و شور و شوق مردم اورمانات برای کار و تلاش حمایت مالی انجام خواهد داد.

تیم فوتبال راهیان کرمانشاه به مسابقات لیگ دسته اول امسال نرسید

رییس هیات فوتبال استان کرمانشاه گفت: با توجه به زمان اندک باقیمانده تا آغاز رقابت های لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور، عملا دیگر امکان حضور تیم راهیان در این رقابت ها وجود ندارد.

 علیرضا محبی زنگنه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: متاسفانه پیگیری های فراوان هیات فوتبال و دیگر مسوولان استان نتیجه نداد تا تیم راهیان حداقل امسال از حضور در لیگ دسته اول بازماند.

وی افزود: از چند ماه قبل و با دستور استاندار کرمانشاه پرونده بازگشت دوباره راهیان به لیگ دسته اول را به صورت جدی پیگیری کرده و حتی چند دیدار نیز با مسوولان فدراسیون فوتبال برگزار کردیم.

محبی تصریح کرد: در یکی از این دیدارها آقای بهاروند رییس سازمان لیگ عنوان کرد که پرونده تیم راهیان برای بازگشت دوباره به لیگ دسته اول فوتبال به کمیته انضباطی ارجاع داده خواهد شد.

باند سرقت در کرمانشاه منهدم شد

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از دستگیری سرباند یک تیم حرفه‌ای سرقت در شهر کرمانشاه و کشف بیش از ۵۰ میلیارد ریال اموال مسروقه از مخفیگاه وی خبر داد.

سردار «علی‌اکبر جاویدان» گفت: پس از اطلاع ماموران پلیس امنیت عمومی کرمانشاه مبنی بر نگهداری مقدار بسیار زیادی اموال مسروقه در یکی از واحدهای مسکونی حاشیه شهر، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران با انجام کارهای اطلاعاتی موفق به شناسایی محل اختفای اموال مسروقه شده و پس از هماهنگی با مقام قضایی در عملیاتی غافلگیرانه نسبت به دستگیری سردسته مسلح باند که تحت تعقیب قضائی قرار داشت اقدام و بازرسی های لازم را به عمل آوردند.

فرمانده انتظامی کرمانشاه تصریح کرد: در بازرسی های انجام شده مقدار بسیار زیادی اموال مسروقه شامل انواع لوازم خانه و آشپزخانه، وسایل تزئینی، طلا، نقره و برنزجات و اسباب بازی که طبق نظر کارشناسان ارزش آن ها به بیش از ۵۰ میلیارد ریال می رسید، کشف شد.

سردار جاویدان همچنین از توقیف ۲ دستگاه خودرو سواری پلاک جعلی خبر داد و گفت: در تحقیقات به عمل آمده مشخص شد فرد دستگیر شده ۹۹ فقره سابقه در پرونده سیاه خود دارد که ۲ سال قبل با ارائه وثیقه از زندان به مرخصی آمده اما دیگر خود را معرفی نکرده است.

جوانان قیام عاشورا را با منطق قوی در فضای مجازی تبیین کنند

امام‌جمعه کرمانشاه با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب درباره تبیین قیام اباعبدالله(ع) در فضای مجازی گفت: لازم است که جوانان با اقدام جهادی چیستی، چرایی و چگونگی وقایع عاشورا تا اربعین حسینی را در فضای مجازی تبیین و با منطق قوی اطلاع‌رسانی کنند.

 آیت‌الله مصطفی علما در خطبه‌های نماز جمعه کرمانشاه اظهار داشت: فضای مجازی به تعبیر رهبر معظم انقلاب، هم ابعاد مثبت دارد و هم ابعاد منفی که لازم است ما با استفاده از بخش مثبت آن و در راستای آگاه‌سازی و بصیرت‌افزایی امام سجاد علیه‌السلام و حضرت زینب سلام‌الله‌علیها اقدام به تبیین قیام عاشورا در این فضا بکنیم. 

او افزود: به تعبیر رهبر انقلاب، بایستی حقایق را با منطق قوی، سخن متین و عقلانیّت کامل، همراه با زینت عاطفه و عواطف انسانی و به‌کارگیری اخلاق منتشر کرد.

آیت الله علما با اشاره به ۱۲ مهر به‌عنوان روز وقف گفت: چهار دانگ از شش‌دانگ شهر کرمانشاه وقف است که این‌موضوع نشان‌دهنده اهمیت و ماندگاری این اقدام خیرخواهانه و الهی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha