۸ مهر ۱۴۰۰، ۱۹:۴۵
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 84489333
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تجهیزات پزشکی به بیمارستان مهر ملایر اهدا شد

۸ مهر ۱۴۰۰، ۱۹:۴۵
کد خبر: 84489333
تجهیزات پزشکی به بیمارستان مهر ملایر اهدا شد

همدان- ایرنا- تجهیزات پزشکی بیمارستان مهر ملایر شامل یک دستگاه اتورفرکتومتر بینایی سنجی چشم پزشکی با هزینه ۲۰۰ میلیون تومان، یک دستگاه RO برای بیماران دیالیزی، پنج دستگاه کپسول اکسیژن و یک دستگاه کولر گازی که به همت خیران ملایری خریداری و اهدا شد، به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا؛ رئیس مجمع خیران سلامت ملایر عصر پنجشنبه در این آئین اظهار داشت: خیران ملایری در تهیه تجهیزات پزشکی و کمک به بیماران نیازمند همواره پیشتاز هستند.

"عباس آذرهمایون" گفت: بودجه در نظر گرفته شده برای خرید تجهیزات پزشکی بیمارستانی با نیازهای مردم و پزشکان به این تجهیزات تفاوت‌های زیادی دارد و چنانچه همت خیران برای تهیه این تجهیزات نباشد، در این زمینه با مشکلات بزرگی مواجه خواهیم شد.

وی ملایر را یکی از شهرهای پیشتاز کشور در حوزه وقف و وجود واقفان خیراندیش دانست و بیان کرد: اگر کمک خیران نبود، امروز شاهد افزایش میزان تلفات در بیمارستان‌های مهر و امام حسین(ع) بودیم.

رئیس مجمع خیران سلامت ملایر ضمن تقدیر از همت و تلاش خیران این شهرستان در کمک به بیماران کرونایی به‌ویژه در تهیه کپسول اکسیژن و حمایت از کادر درمان افزود: کمک خیران مجمع سلامت این شهرستان در تهیه ۱۲۰ دستگاه کپسول اکسیژن و دستگاه اکسیژن‌ساز، موجب شد بسیاری از بیماران نیاز به بستری شدن در بیمارستان نداشته باشند.

آذرهمایون اظهار داشت: خانواده کریم‌زاده به نیابت از زنده یاد حاجیه خانم "بهیه ابوذر" دستگاه اتورفرکتومتر بینایی سنجی چشم پزشکی با هزینه ۲۰۰ میلیون تومان تهیه و به بیمارستان مهر اهدا کردند و یک دستگاه RO نیز برای بیماران دیالیزی به همت بلند خیران بزرگوار حاجیه خانم "فاطمه میرزابیگی" و حاج "نصرت‌الله ستاری کسبی" به نیابت از فرزند گرامیشان شادروان "صفر ستاری کسبی" تهیه و به بیمارستان مهر اهدا شد.

وی با تاکید بر اینکه پیش از این بیماران دیالیزی بیمارستان مهر برای ادامه روند درمانی خود باید به بیمارستان امام حسین(ع) مراجعه می‌کردند، گفت: با تهیه دستگاه RO، مشکل این بیماران مرتفع شد.

تجهیزات پزشکی به بیمارستان مهر ملایر اهدا شد

آذرهمایون ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حاج "غلامرضا نبوی" عضو هیات مدیره مجمع خیرین سلامت ملایر، ادامه داد: پنج دستگاه کپسول اکسیژن و یک دستگاه کولر گازی به نیابت از خیر نیک اندیش زنده یاد "مهوش امینی‌فرد" به بیمارستان مهر اهدا شد.

مدیر مشارکت‌های مردمی دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز در این مراسم با بیان اینکه شهرستان ملایر در حوزه مشارکت‌پذیری و مسئولیت‌پذیری اجتماعی در کشور پرآوازه است، گفت: این آوازه حاصل تلاش‌های مجمع خیران سلامت شهرستان است که در کنار مجموعه مدیران، نیازهای حوزه سلامت این شهرستان را تامین می‌کنند تا مردم خدمات سلامت را به نحو شایسته دریافت کنند.

دکتر شکری با بیان اینکه برخی تجهیزات بیمارستانی که تهیه آنها با بودجه‌های تخصیص یافته به راحتی امکان‌پذیر نیست، با همت و همراهی مستمر خیرین به بخش دولتی، تامین می‌شود، افزود: با توجه منابع محدودی که بین دانشگاه‌های علوم پزشکی توزیع می‌شود، تامین این نیازهای پزشکی بدون کمک و همراهی خیرین امکان پذیر نیست.

وی همدلی و وفاق موجود در شهرستان ملایر را مثال‌زدنی دانست و ادامه داد: بسیاری از خیران از دیگر شهرستان‌ها درخواست انجام کار خیر در ملایر را دارند که علت آن نیازسنجی صحیح و وفاق و همدلی بین اعضای مجمع خیران سلامت این شهرستان است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر اظهار داشت: کمک به هم‌نوعان را نوعی ترویج دین‌داری است و خیرانی که در این زمینه فعال هستند، جایگاه خاصی در آخرت دارند.

"حجت الاسلام ابوذر عباسی" با تاکید بر اینکه پس از ایمان و تقوا، صداقت در انسانیت موجب تکمیل دین می‌شود، یادآور شد: هر فردی متناسب با توانایی‌های خود مورد آزمایش الهی قرار می‌گیرد و این آزمایش الهی با به جا آوردن نماز و واجبات دینی نیست، بلکه با اعمالی به روزی است که در جامعه اتفاق می‌افتد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha