واکسن سینوفارم به افراد بالای ۱۲ سال تزریق می‌شود

بیرجند - ایرنا - دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا خراسان جنوبی گفت: براساس اعلام وزارت بهداشت با توجه به مجوزهای صادر شده، واکسن نوع سینوفارم در ۲ دُز و به فاصله چهار هفته به افراد بالای ۱۲ سال تزریق می‌شود.

غلامرضا شریف‌زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از آغاز نوبت‌دهی واکسیناسیون کرونا برای افراد بالای ۱۲ سال خبر داد و افزود: با توجه به ابلاغیه جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تمامی افراد بالای ۱۲ سال (متولدین ۱۳۸۸ و قبل از آن) می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه salamat.gov.ir محل و زمان تزریق واکسن کرونا را انتخاب کنند.

وی گفت: این تصمیم با توجه به اهمیت سلامت و ایمنی دانش‌آموزان در آغاز سال تحصیلی گرفته شده که امیدواریم با پوشش کامل واکسیناسیون دانش‌آموزان، ایمنی لازم برای تحصیل آنان فراهم شود.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا خراسان جنوبی اظهار داشت: در ارتباط با واکسن برکت برای دز دوم مشکلی وجود ندارد اما برای تزریق دز اول مقداری واکسن مازاد در استان موجود است که با اولویت سالمندان بالای ۷۰ سال و پرسنل بیمارستان‌ها تزریق خواهد شد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۶۰۱ هزار دُز واکسن کرونا وارد خراسان جنوبی شده است گفت: ۵۴۰ هزار و ۲۴۸ دز واکسن کرونا در این استان تاکنون تزریق شده که از این تعداد ۳۵۸ هزار و ۷۹۰ دز نوبت اول با پوشش ۶۲.۲ درصدی و ۱۸۱ هزار و ۴۵۸ دز نوبت دوم با پوشش ۳۱.۵ درصدی بوده است.

وی اضافه کرد: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته شیب نزولی کرونا در استان همچنان ادامه دارد و میزان بستری‌ها به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

در حال حاضر هیچ شهر خراسان جنوبی در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) نیست و چهار شهرستان بیرجند، طبس، نهبندان و قاینات در وضعیت نارنجی (پرخطر) و ۶ شهرستان درمیان، سرایان، بشرویه، زیرکوه، فردوس و سربیشه در وضعیت زرد (متوسط خطر) قرار دارند، خوسف هم تنها شهرستان در وضعیت آبی (کم‌خطر) این استان است.

خراسان جنوبی روز گذشته ششم مهر ماه را برای دومین روز متوالی بدون فوتی کرونا پشت سر گذاشت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha