واکسن کرونا برای زنان باردار همدانی در مراکز جامع سلامت تزریق می‌شود

همدان- ایرنا- رییس شبکه بهداشت شهرستان همدان گفت: به منظور تسهیل رفت و آمد زنان باردار از خانه تا محل تزریق واکسن، واکسیناسیون این افراد در همه مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی تزریق می شود.

محمد خیراندیش روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا یادآوری کرد: پیشتر واکسینه کردن مادران باردار علیه ویروس کرونا تنها در پایگاه بهداشتی الزهرا(س) شهر همدان صورت می گرفت.

وی اضافه کرد: هم اینک با توجه به حضور پزشک و ماما در مراکز خدمات جامع سلامت و ضرورت ارائه خدمات ویژه و مراقبت های خاص، واکسیناسیون این طیف در پایگاه بهداشتی و خانه های سلامت در حال انجام است.

رییس شبکه بهداشت شهرستان همدان اضافه کرد: همچنین این تصمیم با هدف دسترسی آسان و راحت مادران باردار به مراکز خدمات جامع سلامت و استفاده از خدمات مورد نیاز محل سکونت آنها اتخاذ شده است.

خیراندیش بیان کرد: تزریق واکسن کرونا به مادران بارداری که ۱۲ هفته یا ۴۸ روز از بارداری آنها گذشته در این مراکز صورت می گیرد همچنین مادران تا ۴۲ روز بعد از زایمان به عنوان گروه حساس محسوب شده می توانند به این مراکز برای واکسیناسیون مراجعه کنند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر واکسن «سینوفارم» به مادران باردار تزریق می شود و در صورت رسیدن محموله «فایزر»، آنها با این نوع واکسن علیه کرونا واکسینه می شوند. 

رییس شبکه بهداشت شهرستان همدان افزود: هم اینک در هشت مرکز تجمیعی و تمامی مراکز جامع خدمات سلامت و پایگاه های سلامت شهری و روستایی این شهرستان کار واکسیناسیون صورت می گیرد و روزانه ۱۳ هزار دُز واکسن تزریق می شود.

به گزارش ایرنا، از ۱۰ شهرستان تابعه استان همدان، فامنین در وضعیت زرد و مابقی شهرستان ها در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha